اکبری بیان کرد: برای بهبود وضعیت خاک کشاورزی، باید اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده شود.

به گزارش مرور نیوز، علی مراد اکبری معاونت امور آب و خاک در مراسم روز جهانی خاک اظهار کرد: از معاونت سازمان برنامه و بودجه تقاضا داریم که اعتبار لازم جهت بهبود وضعیت خاک کشاورزی در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه در برنامه ششم توسعه، مجلس وزارتخانه را موظف کرده که 500 هزار هکتار اراضی بهبود وضعیت خاک کشاورزی انجام شود، انتظار می رود که منابع لازم برای اجرای این امر اختصاص یابد.

به گفته وی امسال  برای کشاورزی حفاظتی اعتباراتی در بودجه 97 دیده شده که این امر اقدام مثبتی است.

اکبری در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از این مسئله که همه نگران آب و کیفیت آن هستند، بیان کرد: کنفرانس و مقاله های متفاوتی نسبت به تغییر اقلیم و مسائل پیرامون آن نوشته شده ،در حالیکه ظرف نگه‌داری آب، خاک است.

معاونت امور آب و خاک ادامه داد: در چند سال اخیر سازمان های تخصصی از جمله فائو ، سالانه مجمع جهانی خاک را برگزار می کنند تا کشورهایی که با مشکل خاک روبرو هستند، مسائل آن را پیگیری کنند.

به گفته این مقام مسوول، ایران به عضویت مجمع جهانی خاک درآمده که انتظار می رود در این اکلوژیک مغفول مانده قدم های مثبتی بردارد.

معاون وزیرجهاد کشاورزی علت برگزاری این مراسم را برداشتن گامی در جهت تغییر رفتار در زمینه تعامل بهتر با خاک، انتقال فرهنگ و صیانت از این ماده ارزشمند اعلام کرد.