مسوول فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: اهل‌بیت عصمت و طهارت بهترین اسوه برای جهانیان هستند.

به گزارش مرورنیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام محمد فتاحی در تجمع بزرگ رهروان زینبی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سیدالشهداء و یاران با وفایش، اظهار کرد: خداوند در وجود انسان دو نوع تمایل قرار داده است که تمایلات عالی و معنوی یک بعد آن و تمایلات مادی و حیوانی نیز بعد دیگر آن است.

وی ادامه داد: خداوند متعال در مقابل امیال مادی انسان، میل به عبادت و پرستش و همچنین میل به الگوپذیری را نیز در وجود انسان قرار داده است تا به سمت این الگوها حرکت کرده و در این مسیر قرار بگیرند.

وی با بیان آیاتی از قرآن کریم نیز افزود: با استناد به قرآن کریم، درمی‌یابیم که خداوند بهترین و کامل‌ترین اسوه را برای بشر معرفی کرده است؛ الگویی که تمام عیار بوده و اسوه‌ی جامعه‌ی اسلامی است.

حجت‌الاسلام فتاحی با تاکید بر اینکه اهل‌بیت عصمت و طهارت بهترین اسوه برای جهانیان است، بیان کرد: حضرت زهرا(س) و حضرت زینب کبری(س) نه تنها برای زنان، بلکه برای تمامی شیعیان اسوه‌ای کامل است.

وی گفت: حضرت زینب کبری(س) در تمامی ابعاد، اسوه‌ای ارزشمند برای جامعه‌ی اسلامی و بخصوص برای بانوان است و اگر جریان حرکت امام حسین‌(ع) از مدینه‌ی منوره تا واقعه‌ی عاشوار و بعد از آن را مرور کنیم به این ابعاد پی‌ خواهیم برد.

وی با تاکید بر ویژگی امام‌شناسی حضرت زینب کبری (س) تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های بارز شخصیت ارزشمند این حضرت، شناخت ولایت و جایگاه امامت بوده است؛ چرا که در تمامی صحنه‌ها همواره در تلاش برای حفظ و اطاعت از این جایگاه بوده است.

مسوول فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان صحنه‌هایی از واقعه‌ی عاشورا و نحوه‌ی برخورد حضرت زینب(س) با مصائب عاشوار یادآور شد: حضرت زینب کبری(س) دو نوجوان خود را در راه دین نثار کرده و در مقابل هیچ ناله‌ای نکرد؛ اما برای تسکین امام‌حسین(ع) برای جسم بی‌جان علی‌اکبر ناله‌ی فراوانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه حضرت زینب(س) در صحنه‌های مختلف جان خود را سپر امامت و ولایت کرده است، خاطرنشان کرد: این حضرت در حفظ و حراست از جایگاه امامت تلاش زیادی کرده و همواره جان خود را سپر این راه می‌کرد.

حجت‌الاسلام فتاحی اظهار کرد: صبر و استقامت حضرت زینب کبری(س) نیز از دیگر ویژگی‌های این حضرت است که الگویی برای جامعه‌ی اسلامی است؛ چرا که این حضرت در سخت‌ترین شرایط نیز صبر و تحملی بی‌بدیل در مقابل مصائب از خود نشان داده و وجود مقدس خویش را نثار این راه مقدس کرد.

وی در بیان شجاعت و صبر حضرت زینب (س) تاکید کرد: در مجلس عبیدلله زمانی که می‌خواستند حضرت زینب(س) را تحقیر کنند،   این حضرت در وصف آن‌همه مصائب بیان کرد "ما رأیت إلا جمیلا".

وی در بیان الگوی حجاب و عفاف زینبی گفت: این حضرت در هیچ یک از مصائب عاشوار التماس و درخواستی از دشمن نکرد، اما در غارت خیام، زمانی که دشمنان معجر را از سر زنان و دختران می‌کشیدند، حضرت زینب(س) از عمرسعد خواست تا اجازه‌ی چنین کاری را ندهد.

حجت‌الاسلام فتاحی گفت: امروز لبیک گویی به امام حسین(ع) و حضرت زینب(ع) منوط بر تربیت اولاد صالح، تبعیت از راه ولایت و دفاع از حرم ایشان است.

وی با اشاره به ارزش کار شهدای مدافع حرم نیز بیان کرد: خوشا به حال کسانی که از باب شهادت وارد شده و به دفاع از حرم حضرت زینب(س) پرداخته‌اند؛ چراکه امروز ناله‌ی زینب(س) بلند است.

گفتنی است، تجمع بزرگ رهروان زینبی در آستان مقدس امام‌زاده سید حمزه(ع) با حضور جمعی از بانوان زینبی برگزار و در پایان نیز از خانواده‌های شهدای مدافع حرم استان تجلیل شد.