معاون امور عمرانی استانداراز تصفیه خانه های آب شرب و فاضلاب سردشت بازدید کرد.

به گزارش مرورنیوز از ارومیه، معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی در ادامه سفر به شهرستان سردشت از مراحل ساخت تصفیه خانه آب شرب و تصفیه خانه فاضلاب سردشت بازدید کرد.
اکبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سردشت در این بازدید گفت: این طرح درقالب پروژه های اقتصاد مقاومتی است و در حال حاضر نیز 95 درصد پیشرفت دارد و آذرماه امسال به بهره برداری می رسد و هزینه ساخت این پروژه 600 میلیارد ریال برآورد می شود.
وی با بیان اینکه 89 درصد مردم شهر تحت پوشش شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب قرار دارد افزود: با بازنگری درطرح، ظرفیت جمعیت تحت پوشش در افق این طرح از 55000 نفر به 80000 نفر افزایش یافته است .
در ادامه معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از طرح احداث تصفیه خانه آب شرب سردشت نیز بازدید کرد 
این پروژه با ظرفیت تصفیه 500 لیتر در ثانیه آب شرب شهرهای سردشت، شهرک صنعتی ربط و روستاهای اطراف را در افق طرح تامین خواهد کرد و از جمله پروژه های مرتبط با سد بزرگ سردشت می باشد که توسط شرکت آب نیرو اجرا و در اختیار شرکت آب و فاضلاب شهری استان قرار خواهد گرفت.
برای احداث این پروژه و خط انتقال آن مجموعاً 450 میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود و در حال حاضر ساختمان تصفیه خانه 30 درصد پیشرفت دارد و نیمه نخست سال آینده به بهره برداری می رسد.