جلسه ستاد اقامه نماز استان آذربایجان غربی با حضور مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و دبیر ستاد اقامه نماز استانداری، برزگر رئیس ستاد اقامه نماز استان و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان استانی در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد.

به گزارش مرورنیوز از ارومیه، سعادت در این جلسه بر لزوم رسیدگی به وضعیت نمازخانه های دستگاهها و همچنین نمازخانه های بین راهی در استان که کمبود و کاستی دارند تاکید کرد و از دستگاههای ذیربط و فرمانداری ها خواست بر این موضوع و همچنین بر وضعیت نظافت و نگهداری نمازخانه ها نظارت مستمر داشته باشند.

وی همچنین از پیشنهاد برگزاری دوره های آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان با هدف ترغیب بیشتر آنان به نماز استقبال کرد و از ستاد اقامه نماز استان خواست برای برگزاری این کارگاهها برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه هم در این جلسه گفت: ترویج فرهنگ متعالی نماز، عاملی اثرگذار در کاهش آسیب های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده است و باید از سوی والدین مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: هر اندازه خانواده ها توجه به فریضه نماز را در برنامه های خود قرار دهند، به همان اندازه در راستای تحکیم بیشتر بنیان خانواده ها گام برداشته اند.

وی اظهار کرد: تشویق به انجام این فریضه الهی، گامی بزرگ برای پیوند دادن فرزندان با دین و روش صحیح زندگی است.

وی با بیان اینکه توجه به مساله مهم نماز در دانشگاه ها و مدارس نیز باید نهادینه شود، اضافه کرد: علاوه بر نهادینه ساختن فرهنگ نماز در دانشگاهها باید اجازه سوال پرسیدن در این خصوص به دانشجویان داده شود تا آنها به صورت مفهومی با موضوع نماز آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: جای پرسش و پاسخ در دانشگاهها خالی است و این خلا باید جبران شود.

دبیر ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز در 18 آذر ماه سال جاری با موضوع نماز و نقش آن در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان البرز، گفت: اجلاس استانی نماز نیز اواخر آبان ماه سال جاری در آذربایجان غربی برگزار می شود.

علی برزگر افزود: برای ارج نهادن بر تلاش فعالان حوزه نماز 15 نفر از مدیران فعال در ترویج فرهنگ نماز و 25 نفر از بین صنوف مختلف در اجلاس استانی نماز تجلیل می شوند.

وی بیان کرد: همچنین از بین 71 دستگاه موفق در زمینه نهادینه کردن فرهنگ نماز، از 15 دستگاه تجلیل و قدردانی خواهد شد.

وی اظهارکرد: 250 نشست در مدارس با محوریت نماز و به صورت پرسش و پاسخ برگزار شده است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی تنها سخنرانی نمی تواند جوابگوی سوالات بی شمار دانش آموزان باشد بنابراین ضروری است نشست های پرسش و پاسخ برگزار شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان بیان کرد: درصورت تامین بودجه می توانیم نشست های پرسش و پاسخ در مدارس را از 250 به 500 جلسه افزایش بدهیم.

در ادامه این جلسه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی به تشریح فعالیت این نهاد در زمینه ساماندهی و نظارت بر نمازخانه های بین راهی پرداخت و گفت: در پنج پایانه مرزی استان، نمازخانه ها دایر هستند و همچنین تعدادی از نمازخانه های بین راهی نیز ساماندهی شده اند.

علی اکبری افزود: تاکنون 17 مجتمع خدماتی و رفاهی به بهره برداری رسیده اند و 18 مجتمع خدماتی و رفاهی نیز در حال احداث هستند.

وی ادامه داد: نمازخانه های بین راهی سه راهی محمدیار، نقده، ایواوغلی و همچنین نمازخانه سیار جاده ارومیه - تبریز تکمیل و آماده شده اند.