معاون پشتیبانی هلال احمر از رونمایی 6 فروند بالگرد جدید هلال‌احمر خبر داد و گفت: سرعت حضور در عملیات‌ها با تجهیز امداد و نجات به بالگردهای جدید افزایش می‌یابد.

به گزارش مرور نیوز،  حسن ابوالقاسم گرجی در ارتباط با تجهیزات جدید سازمان امداد و نجات افزود: مقرر شده است تا در مراسمی با حضور مسوولان ارشد کشوری مراسم رونمایی از 6 فروند بالگرد جدید 412 ای. پی در سازمان امداد و نجات جمعیت برگزار شود.

وی همچنین اظهار کرد: با اضافه شدن این 6 فروند بالگرد، ناوگان امداد هوایی به 23 فروند بالگرد مجهز خواهد شد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه این بالگردها بسیار پیشرفته و دارای قابلیت‌های بسیاری است، اظهار داشت: ظرفیت این بالگردها 15 نفر شامل 12 مسافر و 3 کادر پروازی و جزو بالگردهای به‌روز و مجهز دنیا است که دوموتوره بوده و توانایی پرواز در روز و شب، پرواز روی آب، پرواز کور (IFR)، پرواز روی مناطق شهری و جمعیتی، آمبولانس هوایی، نجات و حمل بار و... را دارد.‌

وی با اشاره به اینکه با به‌کارگیری این بالگردها سرعت حضور در عملیات‌ها افزایش یافته و دسترسی به مصدومان در حوادث ملی افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: به علاوه مقرر شده است تا در مراسم روز شنبه، مرکز جامع هماهنگی و کنترل عملیات سازمان امداد و نجات با امکاناتی پیشرفته و مجهزتر افتتاح خواهد شد.

گرجی با بیان اینکه توزیع اقلام و تجهیزات امدادی در استان‌ها نیز به صورت رسمی در مراسم روز شنبه آغاز خواهد شد، افزود: به علاوه روز شنبه همزمان در 31 استان کشور 31 پروژه عمرانی جمعیت هلال‌احمر افتتاح خواهد شد که ارزش ریالی رونمایی از بالگردها و این پروژه‌ها، 3 هزار میلیارد ریال است.