سخنگوی سازمان انتقال خون ضمن اشاره به آمار و ارقام اهدای خون طی شش ماهه اول امسال و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل، در عین حال از پیشتازی بانوان در امر اهدای خون در سه استان البرز، گیلان و قم خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، بشیر حاجی بیگی درباره آمار اهدای خون در کشور از ابتدای امسال تا کنون، گفت: در شش ماه اول سال ۱۳۹۵ نزدیک به ۲۲۲هزار و ۸۷ تن برای بار اول در کشور خون اهدا کردند و اهداکننده بار اولی محسوب می‌شوند.

وی افزود: بر این اساس در این مدت یک میلیون و ۸۹۴هزار و ۱۳۷ واحد خون و فرآورده‌های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاسمای تازه منجمد و پلاکت در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل، ۲.۵ درصد رشد داشته است.

حاجی‌بیگی افزود: همچنین یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۸۱ تن به مراکز انتقال خون سراسر کشور جهت اهدای خون مراجعه کرده‌اند و از این تعداد یک میلیون و ۸۱هزار و ۴۳۲ واحد خون اهدا شده است. در این زمینه نیز نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش دو درصدی را شاهد بوده‌ایم.

سخنگوی سازمان انتقال خون از پیشتازی بانوان استان‌های البرز، گیلان و قم در زمینه اهدای خون در شش ماهه امسال خبر داد و گفت: این سه استان بیشترین رشد اهدای خون بانوان را نسبت به مدت مشابه در سال ۹۴ داشته‌اند.

حاجی بیگی اظهار کرد: همچنین در شش ماهه اول امسال بیشترین میزان شاخص اهدای خون بانوان مربوط به استان‌های لرستان با ۸.۹، مرکزی با ۷.۷ و خراسان جنوبی با هفت درصد بوده است.

وی افزود: البته باید در نظر داشت که به طور کلی اهدای خون بانوان در کشور و در شش ماهه اول امسال ۴.۳ درصد بوده است.