یافتن یک روش لاغری سریع خواسته ای است که بسیاری از ما به دنبال آن هستیم.

به گزارش مرورنیوز، در این نوشتار از ۱۰ روش لاغری سریع و عجیب و غریب برایتان می گوییم که شاید انجام آنها برای کاهش وزن دیوانگی به نظرتان برسد، اما باید بدانید که واقعا تاثیرگذار هستند!

۱. سیب، موز یا نعناع فلفلی بو کنید.
ممکن است حس احمقانه‌ای به شما دست بدهد، اما این روش واقعا تاثیرگذار است. وقتی که دکتر آلن آر.هرش از "بنیاد تحقیقاتی و درمانی بو و مزه” در شیکاگو این روش را روی ۳۰۰۰ داوطلب امتحان کرد، پی برد که آدم‌ها هرچه بیش‌تر بوی این خوراکی‌ها را استشمام می‌کردند، کم‌تر گرسنه می‌شدند و وزن بیش‌تری از دست می‌دادند – به طور میانگین هر نفر حدودا ۱۳.۵ کیلوگرم. یک نظریه این است که استشمام بوی خوراکی‌ها مغز را فریب می‌دهد که فکر کند شما واقعا در حال خوردن آن هستید.
 
2. وعده‌ی صبحانه‌تان بزرگ‌تر از شام باشد.
با توجه به گفته‌ی پزشکان برنامه‌ی تلویزیونی "پزشکان، ” اخیرا در مطالعه‌ای، یک گروه از زنان چاق ۷۰۰ کالری در صبحانه، ۵۰۰ کالری در ناهار و ۲۰۰ کالری در شام مصرف کردند. گروه دیگری همان غذاها خوردند اما ۲۰۰ کالری در صبح و برای شام ۷۰۰ کالری مصرف کردند. بعد از ۱۳ ماه آن‌هایی که وعده‌ی صبحانه‌شان بزرگ بود، ۸ کیلوگرم از وزن‌شان را از دست دادند، در حالی که آن‌هایی که وعده‌ی شام‌شان بزرگ بود، تنها ۳ کیلوگرم کم کردند.
 
۳. یک روبان به دور کمرتان ببندید.
برخی از زنان فرانسوی زمانی که برای خوردن شام بیرون می‌رند، زیر لباس‌شان یک روبان به دور کمرشان می‌بندند. این کار باعث می‌شود که کاملا نسبت به شکم‌شان آگاه باشند- به ویژه وقتی که با سپری شدن شب، روبان کم‌کم تنگ‌تر می‌شود.
 
۴. درمقابل صندلی‌تان پشت میز غذاخوری‌ یک آینه آویزان کنید.
یک مطالعه نشان داده‌است که غذا خوردن در مقابل آینه، میزان غذا خوردن افراد را حدودا تا یک سوم کاهش می‌دهد. به نظر می‌رسد که وقتی بالاجبار نگاه‌تان به خودتان می‌افتد، برخی از استانداردها و اهداف درونی‌تان نمایان می‌شوند، و به یادتان می‌آید که در وهله‌ی اول چرا در حال تلاش برای از دست دادن وزن‌تان هستید.
 
۵. از غذای‌تان عکس بگیرید.
به جای نوشتن هر لقمه، یک عکس از آن بگیرید؛ ثبت بصری آن‌چه می‌خورید، ممکن است میزان مصرف‌تان را محدود کند. یوآن سالگ بلیک، متخصص تغذیه و نویسنده‌ی کتاب "تغذیه و شما” می‌گوید، "عکس گرفتن و سپس نگاه کردن به آنها می‌تواند باعث شود که آدم‌ها اندکی درنگ کنند و قبل از زیاده‌روی در خوردن، فکر کنند.” بلیک هشدار می‌دهد که، حتی تصویر سالاد پرهیزکارانه‌تان ممکن است "پنیر و کروتن‌های سرخ‌شده‌ی ‌(نان خشک مکعب شکل و کوچک که توی سوپ یا سالاد می‌ریزند- مترجم) اضافی را نشان‌تان بدهند.
 
۶. آب‌نبات‌های روکش‌دار را مصرف کنید.
مطالعه‌ای در سوئیس نشان داد، آدم‌ها زمانی که مجبور هستند ابتدا روکش آبنبات را باز کنند، ۳۰ درصد کم‌تر آب‌نبات می‌خورند! کندن لفافه‌ کمی زحمت می‌خواهد و همین باعث می‌شود که شخص آب‌نبات کم‌تری بخورد.
 
۷. بعد از شام شمعی با عطر وانیل روشن کنید.
ثابت شده است که این رایحه، هوس خوردن دسر را فرو می‌نشاند. یک گروه متشکل از ۱۶۰ داوطلب به طور میانگین ۲ کیلوگرم از وزن‌شان را با روشن کردن شمعی که عطر وانیل داشت، کم کردند.
 
۸. خودتان را با رنگ آبی احاطه کنید.
دلیل خوبی وجود دارد که به ندرت پیش می‌آید، رستوران‌های فست فود تزئین شده با رنگ آبی ببینید: این رنگ به عنوان مهار کننده‌ی اشتها عمل می‌کند. محققان دریافته‌اند که آدم‌ها در یک اتاق آبی ۳۳ درصد کم‌تر می‌خورند. نور آبی رنگ ظاهرا باعث می‌شود که خوراکی‌ها کم‌تر جذاب به نظر برسند. بنابراین در بشقاب‌های آبی غذا بخورید، هنگام غذا خوردن لباس آبی رنگ بپوشید، و از یک رومیزی آبی رنگ استفاده کنید. از رنگ‌های قرمز، زرد، و نارنجی اجتناب کنید. مطالعات نشان می‌دهند که این رنگ‌های باعث می‌شوند که بیش‌تر بخورید.
 
۹. نور را زیاد و صدای موسیقی را کم کنید.
رستوران‌ها نور چراغ را فقط برای ایجاد یک فضای رمانتیک، کم نمی‌کنند. آنها این کار را می‌کنند تا شما غذای بیش‌تری سفارش بدهید. نور کم خویشتن‌داری در برابر غذا خوردن را کاهش می‌دهد. در مورد موسیقی نیز، آهنگ ملایمی که به گوش می‌رسد باعث می‌شود به جای عجله کردن، و غذا خوردن بدون فکر که مرتبط با استرس است، آرام‌تر بجویم.
 
۱۰. سه لقمه از غذای‌تان را نخورید.
یک شیرینی کم‌تر، و یا یک لیوان آب پرتقال کم‌تر در روز. انجام هر یک از این‌ها می‌تواند ۱۰۰ کالری از میزان کالری مصرف‌تان را در روز کم کند، و همین به تنهایی مانع از اضافه کردن حدود یک کیلوگرمی می‌شود، که اغلب مردم هر سال بدون فکر اضافه می‌کنند.