مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه منتقدان موسسه به فعالیتهای انجام شده طی سه سال اخیر واقف هستند، گفت: رویکرد ما همواره شفاف سازی و تنویر افکار عمومی بوده و در پاسخ به منتقدان و حتی مغرضان نیز همین رویه را در پیش گرفته‌ایم و از تحقیق و تفحص نیز استقبال می کنیم.

به گزارش مرور نیوز، شهاب الدین غندالی در نشست شورای معاونین موسسه اظهار داشت: وحدت در کارها به ویژه در این برهه خاص، بسیار مهم و ضروری است و ما نباید فراموش کنیم که منافع فرهنگیان باید همیشه در اولویت باشد.

وی گفت: معاونت برنامه ریزی و امور شرکت های موسسه باید در خصوص تدوین برنامه و بودجه سال آینده شرکت ها نهایت دقت را بکار گیرد و حتی الامکان هزینه شرکت ها باید به پایین ترین سطح خود برسد.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: متناسب با ماموریت هر شرکت، برنامه و بودجه آن شرکت نیز توسط کارشناسان حوزه معاونت برنامه ریزی و امور شرکت ها تنظیم شود.

غندالی همچنین با اشاره به گسترش روحیه همدلی و همکاری تاکید کرد: معاونت ها باید شرکت ها را با دقت تمام زیر نظر داشته و هرکدام از آنها نیاز به کمک دارند باید به کمکشان شتافت تا مبادا عضوی از این مجموعه دچار آسیب شود.

وی با اشاره به ماهیت شرکتهای اقتصادی گفت: طبیعی است که افرادی به دلایل مختلف دست به فضاسازی علیه ما می زنند اما نباید اجازه دهیم منافع فرهنگیان وجه المصالحه قرار گیرد.

مدیرعامل موسسه همچنین با تاکید دوباره بر رویکرد شفاف سازی و اطلاع رسانی موسسه یادآور شد: هدف ما این است که از طریق شفاف سازی، ذهنیت افراد نسبت به این مجموعه را اصلاح کنیم و در این میان نیز مغرضین به عظمت کارهای انجام شده پی خواهند برد.

غندالی با اشاره به اینکه فضای آموزش و پرورش فضای پاکی و صداقت است، افزود: نباید با طرح موضوعات واهی ذهنیت های پاک معلمان را آلوده کرد اما باید به تمامی ابهامات و سوالات و انتقادات فرهنگیان عضو با سعه صدر پاسخ گفت زیرا آنها بزرگترین سرمایه اجتماعی ما هستند.

مدیرعامل موسسه بیان کرد: با بیان کارهای انجام شده در سه سال گذشته، به تنویر افکار عمومی می پردازیم.

وی همچنین گفت: در حوزه نفت و پتروشیمی سرمایه گذاری های بی سابقه ای انجام شده که در سال های آتی سودآوری موسسه را تضمین خواهد کرد. همچنین به رغم این سرمایه گذاری ها، سهم الشرکه و سود اعضای موسسه را به موقع پرداخت کرده‌ایم.

غندالی با اشاره به اجرایی شدن طرح استمرار عضویت گفت: برای نخستین بار از مهر ٩٤ به بعد این طرح اجرایی شد و اکنون فرهنگیان می توانند به سرمایه گذاری در موسسه ادامه دهند و از سودهایی که در سال های آتی حاصل می شود بهرمند شوند.

وی یادآور شد: موسسه با توجه به ظرفیتهایی که در اختیار دارد در حوزه ارائه خدمات رفاهی به فرهنگیان ورود پیدا کرده و اگرچه این حوزه با مشکلات زیادی همراه است اما چشم انداز ارائه خدمات به فرهنگیان روشن است.