دبیر اجرایی شانزدهمین کنگره متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران، از اقدام عده ای برای کار مجانی بر روی دندان های هنرپیشه ها و ورزشکاران و تبلیغ آن در فضای مجازی انتقاد کرد.

به گزارش مرورنیوز، دکتر کیوان ساعتی صبح یکشنبه در نشست خبری شانزدهمین کنگره متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران که قرار است از ۴ تا ۷ آبان ۹۵ در محل هتال المپیک تهران برگزار شود، افزود: تبلیغات خمیر دندان زغالی صرفا تبلیغی است.

وی ادامه داد: کسانی که تبلیغات موزاییک کردن و سفید کردن دندان ها را انجام می‌دهند دغدغه بهداشت و سلامت دهان و دندان افراد جامعه را ندارند و صرفا دنبال درآمدزایی هستند.

ساعتی گفت: سفید کردن دندان درمان  علمی است اما محافظه‌کارترین درمان زیبایی است که هم اکنون به علت تبلیغات غلط و ناآگاهی عده‌ای به صورت گسترده در جامعه تبلیغ می‌شود. باید پرسید چرا در رسانه ملی هیچگاه تبلیغ مسواک و نخ دندان نمی‌شود اما به صورت گسترده با تبلیغات سفید کردن دندان‌ها روبه‌رو می‌شویم.

وی افزود: از لحاظ علمی ثابت شده پوسیدگی دندان، عفونی‌ترین و شایع‌ترین بیماری است و مشکلات لثه ارتباط مستقیم با بیماری های قلبی دارد. متخصصین ماهر قلب قبل از جراحی دندان‌ها را چک می‌کنند و در خارج برای بارداری قبل از  اجازه دندانپزشک اجازه بارداری را نخواهند داد.  

ساعتی گفت: متأسفانه یک عده با درست کردن مجانی دندان‌های هنرپیشه ها و ورزشکاران و تبلیغات گسترده در فضای مجازی سلیقه جامعه را تغییر داده‌اند.  

وی با بیان این مطلب که دغدغه ما زیبایی نیست بلکه سلامت و بهداشت جامعه است، افزود: زیبایی مهم است اما نوع طبیعی آن، نه کسی که ۸ دندان پوسیده در دهان دارد و برای موزاییک کردن و سفید کردن دندان به متخصص مراجعه می‌کند.