رئیس پلیس فتا با اشاره به مسدود شدن بیش از 700 سایت‌ همسریابی گفت : تنها مرجع صدور مجوز برای سایت‌های همسریابی وزارت ورزش و جوانان است.

به گزارش مرورنیوز، سردار سیدکمال هادیانفر با بیان اینکه چند سالی است شاهد فعالیت سایت‌های همسریابی در فضای سایبر هستیم و برخی از این سایت‌ها ادعا دارند که دارای مجوز از نهادها و دستگاه‌های مختلفی هستند، گفت: تا‌کنون هیچ مجوزی از سوی نیروی انتظامی یا پلیس‌ فتا برای فعالیت سایت‌های همسریابی داده نشده است.

وی افزود: با توجه به جرایم مختلفی که از سوی این سایت‌ها علیه کاربران صورت می‌گیرد، یکی از دغدغه‌های پلیس فتا برخورد با این‌گونه جرایم و سایت‌هاست.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا با اشاره به تشکیل پرونده‌های متعدد کلاهبرداری و هتک حیثیت مرتبط با ثبت‌نام در سایت‌های همسر‌یابی در پلیس فتا، گفت: این امر خود گواه غیر قانونی بودن فعالیت و انگیزه فعال شدن اینگونه سایت‌ها می باشد.

سردار هادیانفر با اشاره به مسدود شدن بیش از 700 سایت‌ همسریابی، از معرفی گردانندگان این سایت‌ها به محاکم قضائی خبر داد.

وی یادآور شد: حتی برخی از این سایت‌ها پا را فراتر گذاشته و ادعا داشتند که آن‌ها برای مشروعیت فعالیت خود در خصوص همسر‌گزینی از مراجع معظم و معزز تقلید استفتاء نموده و این عزیزان، مهر تایید بر فعالیت آن‌ها در فضای سایبر زده‌اند.

وی اضافه کرد: در حالی‌که بنا‌بر استعلام پلیس فتا از دفاتر مراجع عظام تقلید، ادعای کذب این سایت‌ها ثابت شده و مشخص گردیده که هدف گردانندگان سایت‌های همسریابی پیش از آن‌که حل مشکلات ازدواج جوانان باشد، کسب درآمد است.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار هادیانفر تأکید کرد: پلیس فتا در طول سالیان گذشته بارها از سوی رسانه‌های مختلف دیداری، شنیداری و مکتوب در خصوص فعالیت سایت‌های همسریابی هشدار داده است که این سایت‌ها مجوز فعالیت ندارند و ادعای آن‌ها برای داشتن مجوز کذب است.