همایش روز آموزش عالی کره‌جنوبی در دانشگاه اصفهان با حضور ۱۳ دانشگاه کره‌ای، اول آبان ماه سال جاری در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش مرورنیوز، سید کمیل طیبی - مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: همایش روز آموزش عالی کره جنوبی به واسطه معرفی دانشگاه اصفهان از طرف وزارت علوم تحقیقات و فناوری به عنوان مرجع علمی ارتباط با دانشگاه‌های کره‌ای و ژاپنی و با ماموریت توسعه همکاری‌های علمی با این دو کشور برگزیده شده است.

وی افزود: روز اول آبان ماه مسئولان ۱۳ دانشگاه کره‌ای با حضور در دانشگاه اصفهان، همایش روز آموزش عالی کره جنوبی را در دانشگاه اصفهان برگزار می‌کنند. هدف از این گردهمایی همکاری و تعامل بین دانشگاه اصفهان و مراکز علمی کره جنوبی است و روز اول آبان ماه نشستی با حضور ۱۳ دانشگاه کره جنوبی در تالار خوارزمی ساختمان آمار و ریاضی دانشگاه اصفهان با عنوان آموزش عالی در ایران و کره و نحوه توسعه همکاری‌های علمی دو کشور برگزار خواهد شد.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه اصفهان ادامه داد: سرپرستی هیئت کره‌ای را دکتر کیم - رئیس انستیتو ملی برای آموزش عالی بین‌الملل کره (NITED) بر عهده خواهد داشت. این موسسه مسئولیت توسعه روابط علمی کره را با مراکز بین‌المللی و دانشگاه‌های جهان بر عهده دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه اصفهان، در سفر اخیر هیئت ایرانی به کره جنوبی، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه ملی سئول کره جنوبی که رتبه یک در بین دانشگاه‌های کره و رتبه ۱۰۰ در سطح جهان را داراست به امضای روسای دو دانشگاه رسید.