دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از بررسی و برخورد جدی آموزش و پرورش با معلمان خاطی درخصوص تنبیه بدنی دانش آموزان در پی حوادث اخیر خبر داد.

به گزارش مرورنیوز،  نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ؛ درباره اتفاقات اخیر مبنی بر تنبیه بدنی دانش آموزان در استان های گلستان و سیستان و بلوچستان گفت: همان طور که قبلا هم اشاره شده، هر گونه تنبیه بدنی ممنوع اعلام است و به هیچ وجه در قوانین وضع شده جایی ندارد. 

وی از برخورد جدی آموزش و پرورش با معلمان خاطی خبر داد و عنوان کرد: این امر به منزله تخلف اداری محسوب شده بنابراین در حوزه رسیدگی به شکایات تحت بررسی های دقیق تر قرار می گیرد. 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در مراجع مربوطه اجرای قوانین وضع شده پیرامون تنبیه بدنی عملیاتی می شود، اظهار داشت: براین اساس در حوزه تخلفات اداری پس از بررسی های لازم مجازاتی از قبیل درج در پرونده، تذکر به فرد خاطی و حتی انفصال از خدمت درنظر گرفته شده که در این مورد نیز قطعا مراحل هرچه سریع تر اجرا می شود. 

نوید ادهم با بیان اینکه تنبیه بدنی دانش آموزان در نظام آموزشی جایی ندارد و اکنون این اتفاقات ناگوار نادر است، بیان کرد: نباید حتی یک مورد از این قبیل مسائل وجود داشته باشد و به طور قطع با اتخاذ سیاست هایی با آن برخورد شده و نسبت به چنین مسائلی بی تفاوت نیستیم.