سه دزد سابقه‌دار که سوار بر خودرو پراید در خیابان‌های تهران پرسه می‌زدند و پس از سوار کردن مسافران، آنها را برای سرقت به بیابان می‌کشاندند با ردیابی‌های پلیسی به دام افتادند.

 به گزارش مرورنیوز، چندی پیش یکی از افراد ربوده شده توسط این تبهکاران به کلانتری مشیریه تهران رفت و اعلام کرد: از سوی سرنشینان یک خودرو  سفید رنگ که خود را مأمور ویژه معرفی می‌کردند، ربوده شده و پول‌ها و اموال قیمتی‌اش به سرقت رفته است.

شاکی گفت: ساعت یازده شب سوار یک خودرو پراید شدم تا به سه راه تهرانپارس بروم. اما در میانه راه در یک خیابان خلوت مردی که روی صندلی جلو نشسته بود خودش را مأمور معرفی کرد و مدعی شد که مدت‌هاست من را تحت نظر دارند. بعد به بهانه بازرسی، 250 هزار تومان پول نقد و گوشی تلفن همراهم به ارزش 2 میلیون تومان را از من گرفتند و یک دستبند فلزی به دست‌هایم زدند. بعد هم با برداشتن کارت عابربانکم با زور و کتک رمز حساب بانکی‌ام را پرسیدند و با رسیدن مقابل یک شعبه بانک پول‌هایم را از حسابم بیرون کشیدند و نیمه‌های شب من را به بیابان‌های اطراف خاورشهر بردند و از ماشین بیرون انداخته بعد هم فرار کردند.

کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات این شاکی به تحقیق پرداختند و با بررسی تصاویر دوربین‌های مدار بسته چند مرکز موفق به شناسایی آنها شدند.یکی از اعضای اصلی باند جوان سابقه‌داری به نام داوود بود که سه بار به اتهام سرقت تحت عنوان مأمور مبارزه با مواد مخدر دستگیر و محکوم به زندان شده بود. عضو دیگر این باند به نام فریدون (پدر 60 ساله این مأمور قلابی) و از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای طایفه فیوج بود. این مرد هم حداقل هشت بار به جرم سرقت از مردم تحت عنوان مأمور دستگیر و زندانی شده بود.سارق 60 ساله آخرین بار در بهمن سال 1393 با دریافت مرخصی از زندان بیرون آمده و پس از آن فراری شده بود.

براساس اعلام پلیس، این مرد سالخورده، به پسرش داوود نحوه سرقت تحت عنوان مأمور ویژه را آموخته و سپس همراه با او و یک جوان دیگر به نام محسن که صاحب خودروی پراید بود، شبانه مسافران را ربوده و نقشه سرقت‌هایشان را اجرا می‌کردند.

مأموران پس از شناسایی مخفیگاه هر سه عضو باند در پیشوا، ورامین و پاکدشت، آنها را در سه عملیات همزمان دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

آنها پس از روبه‌رو شدن با شماری از مالباختگان و ارائه دلایل و مستندات از سوی کارآگاهان با صراحت به ده‌ها فقره سرقت تحت پوشش مأموران در مناطق مختلف تهران بویژه در تهرانپارس، مسعودیه، مشیریه، رسالت، لویزان، سرآسیاب و... اعتراف کردند.