مدیرکل دفتر طب سنتی ایرانی اسلامی وزارت بهداشت با بیان اینکه تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات طب سنتی در گروی تشکیل شورای عالی بیمه است، گفت: شورای عالی بیمه قول بررسی این موضوع در شورای عالی بیمه طی 20 روز آینده را داده است.

محمود خدادوست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی مرور نیوز درباره تحت پوشش بیمه قرار گرفتن طب سنتی اظهار داشت: معاونت در تلاش است علاوه بر تحت پوشش بیمه قرار دادن ویزیت، مشاوره تخصصی و خدمات رایج و شایع طب سنتی، سه خدمات دیگر در این حوزه را نیز تحت پوشش قرار دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به تدابیر اندیشیده شده می‌توان گفت این موضوع در دستور کار قرار دارد و با جدیت در حال پیگیری است، افزود: در واقع مکاتباتی در این راستا از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت با شورای عالی بیمه صورت گرفته است که در انتظار تشکیل جلسه از سوی شواری عالی بیمه هستیم.

خدادوست بااشاره به اینکه مستندات لازم به شورای عالی بیمه ارائه شده است، گفت: همچنین نامه رسمی وزارت بهداشت به بیمه ارائه و قرار شد در شورای عالی بیمه این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه شورای عالی بیمه به صورت شفاهی قول هایی مبنی بر اینکه طی 20 روز آینده این موضوع در شورای مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت، داده است، گفت: اگر خدمات طب سنتی تحت پوشش بیمه قرار گیرد، طبیعتا میزان ارجاع بیماران به خدمات تشخیصی، پاراکلینکی بیشتر شده و از مصرف داروهای شیمیایی غیر ضروری جلوگیری می‌شود.

به گفته مدیرکل دفتر طب سنتی ایرانی اسلامی وزارت بهداشت، اگر خدمات طب سنتی را تحت پوشش بیمه ببریم در واقع خود این به اقتصاد بیمار و  سازمان‌های بیمه گر کمک می‌کند و امیدواریم  این طرح در راستای سیاست های کلی و ابلاغی حوزه سلامت به مرحله اجرا برسد.