وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیمه روستایی یک طرح شکست خورده است، گفت: یکی از مسائلی که در دوران مدیریت خود، نتوانسته‌ایم به صورت کامل حل کنیم، مشکلات بیمه روستایی است.

به گزارش مرورنیوز، دکتر سید حسن هاشمی در آیین افتتاح مرکز بهداشتی درمانی و کلینیک دوستدار سالمند در شهرستان گوگان، گفت: بیمه‌های روستایی یک مشکل کشوری است، متأسفانه در حال حاضر ارزش این بیمه نسبت به سایر بیمه‌ها کمتر بوده و یک روستایی اگر  از مسیر نظام ارجاع به پزشکان متخصص مراجعه نکند متحمل هزینه های زیادی می شود.

وی گفت: وقتی پزشک در مرکز بهداشتی نباشد، فرد روستایی کیلومترها طی می‌کند تا پزشک عمومی دفترچه او را مهر بزند، همه این شرایط برای وی هزینه دارد.

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اینکه نیازهای خدماتی مردم زیاد است، قابل کتمان نیست، ولی دولت نیز مشکلات خودش را دارد که از آن جمله می‌توان به محدودیت منابع مالی  اشاره کرد.

وی توجه و تلاش برای حل مشکلات را خواسته عموم مردم از متولیان سلامت کشور دانست و افزود: ۷۵ درصد مرگ و میر استان آذربایجان شرقی به دلیل بیماری‌های غیر واگیر رخ می‌دهد و ضرورت دارد مراقبین سلامت تلاش خود را برای کاهش بار این بیماری‌ها انجام دهند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه  کمبود اعتبارات دستمان را می‌بندد، گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبار در مناطق مختلف استان آذربایجان‌شرقی مراکز بهداشتی کافی احداث شوند.

گفتنی است، مرکز بهداشتی درمانی گوگان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شده و در حاشیه آن نیز کلنگ‌زنی مرکز کانون دوستدار سالمند توسط "سید حسن قاضی‌زاده هاشمی" انجام شد.

مرکز کانون دوستدار سالمند با زیربنای 480 مترمربع در یک طبقه احداث می‌شود که شامل 120 متر سالن زنان و 115 متر سالن مردان خواهد بود.  این کانون مکانی با هدف گردهم‌آیی و آموزش و تفریح سالمندان ایجاد شده و بعد از اتمام عملیات عمرانی و تجهیز نیز با 13 سرپرست به فعالیت خواهد کرد.