وزیر بهداشت گفت: امیدواریم فرهنگ عاشورایی در تمام کشور جاری باشد و همه مسئولین ما به فرهنگ عاشورایی نه فقط در کلام بلکه با دل و جان اعتقاد داشته باشند.

به گزارش مرورنیوز به نقل از وبدا، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم فاتحین که در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، افزود: روایتی داریم که زیارت امام حسین(ع) بیشترین ثواب را برای انسان به همراه دارد اما روایت دیگری هم هست که زیارت امام رضا(ع) بهره زیادی دارد سالها پیش از یکی از علمای بزرگ خراسان این مسئله را پرسیدم ایشان جواب داد که زیارت امام رضا(ع) به دلیل غربت ایشان، ثواب زیادی برای شیعیان دارد.

وی با اشاره به غریب بودن امام هشتم شیعیان (ع)، تصریح کرد: من درباره شهدای مدافع حرم چنین نگاهی دارم، بسیاری از بسیجیان و مدافعان حرم، در دوران دفاع مقدس در جبهه ‌ها حضور نداشتند اما امروز به تبعیت از دستورات دین اسلام و مقام معظم رهبری با انگیزه های مقدس و بدون هیچ چشمداشتی در جبهه های نبرد مقاومت، شرکت می کنند.

هاشمی گفت: در دوران دفاع مقدس، کشور اشغال شده بود و ناموس، آب و خاک ایرانیان در معرض هجوم بود، اما امروز کسانی که در خارج از مرزها و به دلیل تبعیت ‌شان از اسلام و رهبری، جان فشانی می‌ کنند، افراد ویژه تری هستند.

وزیر بهداشت گفت: اگر بسیجیان و مدافعان حرم، دوران دفاع مقدس را درک نکردند، صحنه ‌های دیگری هست که بتوانند در آن برای اسلام و انقلاب و امام حسین (ع) فداکاری کنند.

هاشمی افزود: خانواده شهدای حرم و شهدای حرم فاتحین مانند بسیاری از شهدا، همه چیز و بهترین سرمایه خود را در راه کشور، دین و انقلاب فدا کردند بنابراین آنها ذخیره های کشور و انقلاب هستند و آرامش و برکت و لطفی که از سوی خدا در کشور وجود دارد به دلیل حضور و رشادتهای این مردان و زنان مومن و نیکوکار است.

وی همچنین گفت: امیدواریم فرهنگ عاشورایی در تمام کشور جاری باشد و همه مسئولین ما به فرهنگ عاشورایی نه فقط در کلام بلکه با دل و جان اعتقاد داشته باشند. فرهنگ عاشورایی یعنی از خود گذشتن، امام حسین(ع) از خود و خانواده ‌اش گذشت تا دین خدا پایدار بماند. باید بدانیم که دین خدا با از خود گذشتگی، طهارت و تهذیب نفس و رعایت اخلاق و پرهیز از دروغ و تهمت و غیبت پایدار می‌ ماند.