بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ۱۱ مهر ۱۷۰ مسجد و مرکز فرهنگی در سراسر کشور افتتاح می کند.

به گزارش مرور نیوز، بنیاد برکت در اجرای منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی هرچه بیش‌تر به مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌ یافته و به منظور ایفای بخشی از مسوولیت‌های اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، تعداد ۱۷۰ مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی را در آستانه ماه محرم و در روز یک‌شنبه ۱۱ مهر در مناطق محروم سراسر کشور افتتاح و به عنوان هدیه‌ مقام معظم رهبری به مردم این مناطق تحویل می‌دهد.

این مساجد و مراکز فرهنگی که در مناطق محروم سراسر کشور احداث یا تکمیل شده‌اند، به‌طور هم‌زمان با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، دکتر مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و جمعی از مسوولان کشوری به بهره‌برداری می‌رسد.‌

توجه به امور فرهنگی مذهبی از دغدغه‌های همیشگی مقام معظم رهبری بوده است‌ و بدون‌شک انجام این امور بدون ساخت و تأمین اماکن و زیرساخت‌های فرهنگی مذهبی میسر نخواهد بود. طی سال‌های گذشته، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است و تاکنون ساخت ۷۰۰ مرکز فرهنگی و مذهبی شامل مسجد، حسینیه، خانه‌ عالِم، حوزه‌ علمیه و دارالقرآن را در مناطق محروم کشور به بهره‌برداری رسانده و یا آماده‌ افتتاح کرده است.

بر این اساس، قرارداد ساخت ۵۰۰ مسجد و ۲۰ حسینیه در مناطق محرومِ فاقد مسجد منعقد شده است، که ۴۱۶ واحد از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده یا آماده‌ افتتاح است.

بنیاد برکت در ادامه‌ فعالیت‌های فرهنگی خود، قرارداد ساخت ۱۵۱ خانه‌ی عالِم را منعقد کرده است که تاکنون ۱۲۰ واحد از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده یا آماده‌ افتتاح است. هم‌چنین قرارداد ساخت ۲۹ حوزه‌ علمیه و دارالقرآن نیز منعقد شده است که تاکنون ۲۴ واحد از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده یا آماده‌ افتتاح است.