معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت از ثبت نام 460 هزار زائراربعین حسینی در سامانه سماح خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته تاکنون 130 هزار روادید برای هموطنان صادر شده است.

حمید محمدی در گفتگو با خبرنگار مرور نیوز درباره آخرین جزئیات ثبت نام زائران اربعین حسینی اظهار داشت:  تاکنون 460 هزار نفر در سامانه سماح برای پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه  در روزهای نخستین نام‌نویسی استقبال بسیار خوبی از سوی هموطنان‌مان شده بود، به طوری که روزانه 2 هزار نفر در این سامانه ثبت نام می کردند، گفت:  با توجه به برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته تعداد علاقمندان به سفر عتبات در ایام اربعین حسینی افزایش پیدا کرده روزانه 25 هزارنفر اقدام به ثبت نام می کنند.

به گفته معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت، امیدواریم مردم در فرصت برای  ثبت‌نام به سامانه سماح مراجعه کنند و کار را به روزهای آخر موکول نکنند. سامانه سماح که برای سفر ایام اربعین حسینی تدارک دیده شده قابلیت‌های مناسبی دارد و حتی مرزهای هر استان و تاریخ‌های اعزام زائران نیز مشخص می‌شود تا از حجم ترافیک زائران در یک مرز  یا یک روز خاص جلوگیری شود و این نشان دهنده نظم بخشی بیشتر در این ایام است.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تاکنون 130 هزار نفر روادید خود را دریافت کرده‌اند، گفت: اکنون صدور روادید اربعین حسینی از طریق کنسولگری چهار استان تهران، کرمانشاه، مشهد و اهواز انجام می گیرد، به طوری که 16 دفتر در حال انجام صدور ویزا برای زائران هستند.

محمدی به زائران توصیه کرد که برای دریافت ویزا لزومی ندارد به کنسولگری ها مراجعه کنید، بلکه به نزدیکترین دفتر خدماتی دارای مجوز مراجعه و مدارک مورد نیاز را تحویل دهند تا اقدامات لازم برای صدور روادید صورت گیرد.

گفتنی است نام‌نویسی از مشتاقان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی از روز شنبه 16 مرداد ماه در سامانه سماح آغاز شده و تمامی افرادی که علاقمند به این سفر معنوی هستند باید در این سامانه ثبت‌نام کنند؛ اعزام زائران اربعینی حسینی از 20 محرم‌الحرام برابر با یک آبان سال 1395 آغاز خواهد شد.