معاون حقوقی و امور مجلس فرمانده ناجا گفت: در حال حاضر 120 شهرستان در سطح کشور فاقد پلیس راه است و در بیش از یک هزار و 100 شهر کشور نیز حتی یک عضو راهنمایی و رانندگی فعالیت نمی کند.

به گزارش مرور نیوز، سردار حمید رضا اشراق پنجشنبه در نشست هم اندیشی به منظور حل مشکلات حوزه انتظامی شهرستان تویسرکان از توابع استان همدان افزود: مقوله پایش تصویری از سوی ناجا در برنامه ششم توسعه کشور و از سوی مجلس مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به رشد فزاینده تعداد خودروها و آمار بالای تصادف های جاده ای، توجه ویژه به افزایش دوربین های پایش تصویری یک ضرورت به حساب می آید.
وی اذعان کرد: در برنامه ششم توسعه مقرر شده تا همه جاده های اصلی برون شهری و معابر اصلی درون شهری به دوربین های پایش تصویری مجهز شوند.
سردار اشراق با بیان اینکه میزان فوتی های تصادف های جاده ای از 27 هزار و 600 نفر در سال 84 به 16 هزار و 500 نفر در پایان برنامه پنجم توسعه کشور و در مدت 10 سال رسیده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که تعداد خودروهای کشور در این مدت 310 درصد افزایش یافته است.
به گفته وی هنوز هم آمار تلفات جاده ای حاصل از تصادف ها در کشور ما بالا است و باید به حداقل میزان خود برسد.
سردار اشراق اظهار کرد: با وجود تمامی کمبودها، مهمترین هدف ناجا ایجاد، تثبیت و افزایش احساس امنیت عمومی در جامعه و تداوم امنیت پایدار است که جز با همدلی و همگرایی مردم محقق نمی شود.
وی با اشاره به لزوم اجرای طرح مکنا (مدیریت کیفیت ناجا) به منظور افزایش دقت و سرعت در خدمات رسانی به مردم از سوی نیروهای انتظامی افزود: برای تحقق اهداف مطلوب در اجرای این طرح باید از ظرفیت های محلی نهایت بهره وری ایجاد شود.
به گفته وی پلیس تنها بخشی از فرآیند تامین امنیت عمومی را به عهده دارد و همه دستگاه های مرتبط اجرایی ومدیریتی باید نیروی انتظامی را در افزایش سطح امنیت عمومی در جامعه یاری کنند.
امروز (پنجشنبه) تویسرکان با میزبانی از سردار اشراق معاون حقوقی و امور مجلس فرمانده ناجا شاهد آغاز عملیات اجرایی دو طرح انتظامی بود.
تویسرکان در 90 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.