فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی، چهار گام ایمان به خدا، آگاهی، انضباط و احترام همراه با اقتدار را منشور و رهرو یک مرزبان در ماموریت‌های محوله اعلام کرد.

به گزارش مرور نیوز، سردار رضایی در جمع فراگیران درجه داری استخدامی مرزبانی در مرکز آموزش ثامن مشهد با اشاره به کانون خانواده به عنوان اولین مرکز تربیت انسان، اطاعت و احترام به والدین را نخستین منشور این کانون بیان داشت و گفت: اگر والدین شما راضی به اعمال شما نباشند مطمئن باشید خدا نیز از شما راضی نبوده و در تمامی شئونات زندگی موفق نخواهید شد لذا باید همواره قدردان و سپاسگزار آنان باشید.

وی، مرزبانان را ادامه دهندگان راه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نام برد و افزود: رزمندگان دفاع مقدس از لحظه به لحظه وقت خود در توسل به خدا غافل نمی شدند و در همه حالات زندگی، خدا را در نظر می گرفتند، شما عزیزان نیز باید دنباله‌رو آن عزیزان بوده و در اعمال و رفتارتان امانتدار آنان باشید .

فرمانده مرزبانی ناجا با تشریح اوضاع امنیتی مرزهای کشورهای منطقه و همسایه های پیرامون میهن اسلامی، وضعیت امنیت و حراست مرزهای کشورمان را کم نظیر خواند و تصریح کرد: با رخنه‌ای که استکبار جهانی در کشورهای منطقه و همسایگان ما همچون افغانستان و عراق داشته است به لطف خدا و رشادتهای مرزبانان و دیگر نیروهای مسلح کشورمان و نیز همکاری تمامی مرزنشینان غیور، مرزهای ایران عزیز دارای امنیت پایدار است که بایستی همه شاکر خدای متعال باشیم.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: فرمایش گهربار امام خامنه ای که می‌فرمایند "من یک انقلابی ام"، شعار و راه مرزبانان است که اگر می‌خواهیم به آن عمل کنیم نباید به گناه آلوده شویم؛ "من یک انقلابی ام" یعنی وظیفه شناسی، آماده رزم با دشمن و در یک کلمه یعنی "فریضه امر به معروف و نهی از منکر، مرزبانی افتنخار دارد در مسیر دفاع مقدس وتبعیت از این شعار به سمت میهنی آباد همراه با امنیتی پایدار حرکت می کند.

وی در جمع فراگیران استخدام درجه داری مرزبانی با خطاب قرار دادن آنان به برادران همرزم، گفت: همه ما در مجموعه مرزبانی اول برادریم  و بعد همکار، باید در محیط خدمتی خود با ارتقاء روحیه معنوی و برادر گونه در ماموریت‌های محوله مشارکت و همدلی داشته باشیم.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار رضایی در پایان منشور مرزبانی را در چهارگام "ایمان به خدا، آگاهی، انضباط واحترام همراه با اقتدار" عنوان کرد و گفت: این چهار گام را اگر یک مرزبان توام با هم داشته باشد به یقین در تمام ماموریت‌های محوله پیروز و موفق است.