وزیر بهداشت گفت: الجزایر همواره در صلح و امنیت بین المللی ناجی بوده و ایران در طول تاریخ به این موضوع واقف است.

به گزارش مرور نیوز، سید حسن هاشمی در روز دوم سفر خود به الجزایر و در دیدار با رییس مجلس ملی این کشور، با اشاره به ترور وزیر خارجه الجزایر در هواپیما به دست نیروهای صدام، اظهار داشت: دشمنی قدرت های بزرگ بین المللی با کشورهای مسلمان و استقلال طلب، تمامی ندارد و توطئه آنها هر روز به شکل جدیدی خودش را نشان می دهد.

وزیر بهداشت گفت: در منطقه خاورمیانه شاهد هستیم که تمام کشورها به جز ایران، دچار آشوب و گرفتار تروریسمی است که منشا آن، مدعیان طرفداری از حقوق بشر و قدرتهای جهانی هستند و شرایط یمن، سوریه و عراق نامناسب و مایه تاسف برای مسلمانان و طرفداران آزادی بشر است.

هاشمی تاکید کرد: ما به شدت متاسفیم که برخی از کشورهای مسلمان، فرصت را برای اسراییل و جنایت های آن فراهم کرده اند و برخی از سیاستمداران عربستان سعودی کمک زیادی به ایجاد شرایطی کردند که تنها برنده آن، اسراییل است.

وزیر بهداشت مواضع سیاسی ایران و الجزایر را در صحنه های بین المللی به هم نزدیک دانست و گفت: دو کشور همواره بر عدم دخالت در کشورها، احترام به مردم و استقلال کشورها تاکید دارند و من به عنوان یک ایرانی و عضوی از دولت از حمایت های الجزایر در عرصه های بین المللی از ایران تقدیر می کنم.

هاشمی خاطرنشان کرد: اسراییل مهم ترین مشکل ایران با آمریکا و کشورهای غربی است زیرا این کشور غاصب است و سرزمین های مسلمانان را غصب کرده و سیاست ایران در مورد این رژیم، کاملا مشخص و منطقی است زیرا ایران معتقد است که باید نحوه حکومت در سرزمین های اشغالی، از فلسطینیان و آوارگان همه پرسی شود و مدعیان حقوق بشر و دموکراسی، همواره در مقابل این خواسته بحق ملت های مسلمانان، مخالفت کرده اند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ظلم، ماندگار نخواهد ماند و ملت های به حقوق خود دست می یابند، افزود: به وعده های الهی باور داریم و امیدواریم که مسلمانان بتوانند در کمال آسایش و آرامش زندگی کنند چراکه اسلام دین آرامش، صلح و برادری است و چهره ای که از اسلام در دنیا با نام داعش و طالبان معرفی می شود، هیچ شباهتی به اسلام ناب ندارد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ملاقات‌های خود با وزیر بهداشت الجزایر، گفت: زمینه‌های همکاری زیادی بین دو کشور وجود دارد و خبر خوش این است که روز گذشته، خط تولید یکی از مهمترین داروها با مشارکت یکی از شرکت های خصوصی ایران، در الجزایر افتتاح شد و امیدواریم در چند ماه آینده شاهد تولید چند قلم داروی دیگر نیز باشیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: دارو، واکسن و بخشی از تجهیزات پزشکی مورد نیاز ایران در داخل کشور تولید می شود و ایران در حوزه های بهداشت، درمان و به ویژه آموزش پزشکی توفیقات زیادی داشته است و اگر موانع بانکی بین دو کشور برداشته شود شاهد همکاری های مشترک بخش خصوصی دو کشور نه تنها در حوزه سلامت بلکه در حوزه های کشاورزی و صنعت خواهیم بود.

هاشمی ضمن تاکید بر اهمیت همکاری های مشترک بین ایران و الجزایر، اظهار داشت: خوشبختانه در وزارت بهداشت الجزایر اراده جدی برای توسعه همکاری های دو کشور وجود دارد و امیدواریم با رفت و آمد هیات های دو کشور، شاهد ارتقای روابط بین ایران و الجزایر باشیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در صورتی که هیات های دوستی پارلمانی دو کشور زودتر کار خود را آغاز کنند، حمایت بیشتری از روابط دو جانبه اقتصادی دو کشور به عمل می آید.

وزیر بهداشت در پایان به نمایندگی از لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی از رییس مجلس ملی الجزایر برای سفر به ایران دعوت کرد و گفت: از طرف خودم و دولت ایران، فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب الجزایر را تبریک می گویم.