کمپین «کتاب جای گل» که به یاد محمدرضا رستمی روزنامه‌نگار باسابقه راه‌اندازی شده است، با مشارکت احمد مسجدجامعی و سیدرضا صالحی امیری به طور رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش مرور نیوز، دست‌اندرکاران برگزاری مراسم بزرگداشت محمدرضا رستمی، دبیر سابق سرویس فرهنگ خبرگزاری خبرآنلاین، منتقد، نویسنده و روزنامه‌نگار باسابقه طرح کمپین «کتاب جای گل» را برای گرامی‌داشت اندیشه‌های او راه‌اندازی کرده‌اند.

این کمپین به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است و احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران با اهدای 110 جلد کتاب و همچنین سیدرضا صالحی امیری رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران از آغازگران این کمپین هستند.

صالحی امیری نیز با اهدای 40 جلد کتاب ضمن تسلیت به خانواده محمدرضا رستمی نسبت به او و جامعه مطبوعات ادای احترام کرد. صالحی امیری درمورد کمپین «کتاب جای گل» گفت: «این کار بسیار پسندیده است و اگر دیگران هم از آن تبعیت کنند و به جای گل در مراسم سوگواری یا حتی جشن‌ها، کتاب هدیه کنند کتابخانه‌های بسیاری در کشور ایجاد خواهد شد که می‌تواند مورد استفاده علاقه‌مندان به کتاب قرار گیرد و به عنوان نختستین گام و پاسداشت عمر 40 ساله و پربرکت رضا رستمی که صرف فعالیت‌های فرهنگی و مطبوعاتی شد 40 جلد کتاب به این کمپین اهدا خواهد شد.»

کمپین «کتاب جای گل»/ مشارکت مسجدجامعی و صالحی امیری در طرحی برای گرامی‌داشت اندیشه محمدرضا رستمی

در پوستری که به بهانه این کمپین و مراسم بزرگداشت محمدرضا رستمی طراحی شده، آمده است: «کتاب‌ها و کلمات، این دغدغه روزنامه‌نگاری بود که دلش می‌خواست جهان جای بهتری باشد. برای یادبود #رضا_رستمی، #کتاب_جای_گل بیاورید تا کتابخانه‌ای شود برای مردم شهرش و کودکانشان که پا روی شانه کتاب‌ها بگذارند و قد بکشند تا آرزوی رضا رستمی لااقل کمی رنگ واقعیت به خود بگیرد.»

مراسم بزرگداشت محمدرضا رستمی روز چهارشنبه 12 آبان، خیابان جمهوری، تقاطع حافظ، پردیس چارسو، برپا خواهد شد.