مسئول کمیته راهنمای زائر ستاد اربعین شهرداری تهران از استقرار 40 ایستگاه راهنمای زائر در کشور عراق خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، مسعود سلیم جوهری با بیان اینکه به همت شهرداری مناطق 4، 5 و 6 قرار است 3 ایستگاه راهنمای زائر در مرزها راه‌اندازی شود، افزود: همزمان با حضور خیل عظیم جمعیت اقدامات لازم در خصوص توزیع نقشه کربلای معلی و نجف اشرف و بروشورهای راهنمایی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت های مربوط به راهنمای زائر در شهر نجف و کربلا اجرا می‌شود، عنوان کرد: تمامی 40 ایستگاه مستقر در خاک عراق از طریق شبکه اینترانتی به یکدیگر متصل هستند و از این طریق شاهد اتفاقات خوبی در خصوص جست و جوی همراهان خواهیم بود.

مسئول کمیته راهنمای زائران در توضیح این موضوع افزود: در صورتی که زائر همراه خود را گم کرده باشد، می تواند به ایستگاه ما مراجعه کند و پس از ارائه نام و مشخصات، اطلاعات او در سیستم جست و جو ثبت می شود. بر این اساس، در صورت حضور همراه در یکی دیگر از ایستگاه ها و ارائه اطلاعات اولیه امکان یافتن فرد گمشده به آسانی فراهم می شود.

جوهری در ادامه به نرم افزار جدید جست و جوی زائر اشاره کرد و گفت: به همت کارشناسان شهرداری تهران قرار است نرم افزاری در اختیار اپراتورهای ما قرار گیرد که در صورت مراجعه زائر به ایستگاه راهنما امکان ارسال عکس و ثبت پیام وجود داشته باشد. همراه فرد نیز با مراجعه به ایستگاه دیگر می تواند پیام مورد نظر را بشنود و به نوعی زائر مورد نظر خود را پیدا کند.

وی نصب مانیتور در ایستگاه ها را از دیگر اقدامات دانست و تصریح کرد: تصاویر افرادی که عکس و پیام خود را ارسال می کنند با کد مشخص در مانیتور ایستگاه ها به نمایش گذاشته می شود و از طریق نرم افزارهای موجود امکان شنیدن پیام وجود دارد.

این مسئول توزیع نقشه های راهنما را از دیگر اقدامات کمیته راهنمای زائر معرفی کرد و گفت: در این نقشه ها تمامی اطلاعات مربوط به ایستگاه های راهنمای زائر، عمودها، خیابان های منتهی به حرم امام حسین(ع)، مشخصات پیاده روی اربعین، توصیه های کنسولی، مرزهای خروجی و ورودی و مسیر کاظمین و سامرا درج شده است.

بر اساس گزارش معاونت فرهنگی شهرداری تهران، جوهری با بیان اینکه امسال نرم افزاری را تدارک دیده ایم تا صاحبان گوشی های اندروید بتوانند با دریافت این نرم افزار نسخه پی دی اف یا عکس نقشه را در تلفن همراه خود داشته باشند، خاطر نشان کرد: این نرم افزار در خصوص گوشی های IOS نیز در حال طراحی است و امیدواریم امکان استفاده از این نرم افزار در اربعین امسال فراهم شود.