مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: دولت یازدهم در سال 92 این سازمان را با 2 هزار و 100 میلیارد ریال بدهی تحویل گرفت اما در سه سال تصدی دولت تدبیر و امید همه بدهی های این سازمان پرداخت شده است.

به گزارش مرور نیوز، علی اکبر پورفتح الله در مراسم بهره برداری از بانک اطلاعات انتقال خون استان اصفهان گفت: وقتی سازمان انتقال خون را تحویل گرفتیم، به دلیل خالی بودن اعتبارات این سازمان، شرایط بسیار سخت بود. 

وی تصریح کرد: سازمان انتقال خون ایران پس از گذشت سه سال، با گذر از پیچ های سخت و طاقت فرسا در شرایط خوبی قرار گرفته است. 

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران اضافه کرد: انبارهای این سازمان پیش از تصدی دولت تدبیر و امید خالی شده بود و به دلیل بدهی های زیاد و اعتبارات اندک، امکان خرید تجهیزات مورد نیاز برای سازمان انتقال خون وجود نداشت اما اکنون تجهیزات و وسائل مورد نیاز برای یکسال آینده را انبارهای این سازمان ذخیره شده است. 

وی با اشاره به اینکه دوست نداریم به تبیین آنچه در گذشته برسازمان انتقال خون رفته است، بپردازیم، افزود: نگاه ما رو به جلو است و تلاش ما این است تا سازمان انتقال خون در بهترین موقعیت خود قرار گیرد. 

پورفتح الله افزود: برای بهبود وضعیت سازمان انتقال خون ایران، مقررات و اساسنامه این سازمان باید تغییر کند و همانند دانشگاه های علوم پزشکی کشور بصورت هیات امنایی اداره شود. 

وی با اشاره به مشکلات اهدا پیوند کلیه در ایران گفت: سازمان انتقال خون می تواند با همکاری با دانشگاه های علوم پزشکی، راهبردهای مناسبی را برای پیوند کلیه در ایران اتخاذ کند. 

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: پیوند اعضا در کشورمان ساختار مناسبی ندارد و در این خصوص هر بیمارستانی راهبردهای خاص خود را اعمال می کند. 

وی با اشاره به ارتباط گریز ناپذیر مراکز درمانی کشور با سازمان انتقال خون تاکید کرد: نبود شبکه پیوند عضو در کشوراحساس می شود و سازمان انتقال خون براحتی می تواند این مشکل را برطرف کند. 

پورفتح الله همچنین فراهم کردن زمینه بیش از پیش اهدای پلاکت و پلاسما در استان ها رااز دیگر رویکردهای سازمان انتقال خون اعلام کرد و افزود: استان ها باید در این زمینه امکانات و تجهیزات خود را توسعه دهند. 

وی راه اندازی بانک های اطلاعات اهدا کنندگان خون ( دیتا سنتر ) در استان ها را از دیگر برنامه های این سازمان بیان کرد و افزود: برای بهره برداری از بانک های اطلاعات اهدا کنندگان خون برنامه های خوبی در سازمان انتقال خون در حال اجراست و در این زمینه سازمان انتقال خون ایران در حال توسعه امکانات است. 

مدیرعامل سازمان انتقال خون اضافه کرد: با اتصال بانک های اطلاعات اهداکنندگان خون استان های کشور به یکدیگر از طریق سازمان انتقال خون، زمینه بهره برداری بهینه از این اطلاعات جهت ارائه خدمات مطلوب تر به هموطنان فراهم می شود. 

بانک اطلاعات اهدا کنندگان خون در استان اصفهان شنبه شب با حضور مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران افتتاح شد. 

به گفته مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران برای ایجاد بانک اطلاعات اهدا کنندگان خون در استان اصفهان مبلغ 500 میلیون تومان از محل اعتبارات این سازمان هزینه شده است. 

با راه اندازی این بانک، دسترسی سازمان انتقال خون به اطلاعات اهداکنندگان خون به صورت آن لاین فراهم شد.