ولایتی با بیان این مطلب که سفر هیات بلژیکی در راستای ارزیابی توانمندی ایران در حوزه سلامت بوده است، گفت: نخست وزیر بلژیک از راه اندازی دو بانک در ایران اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار مرورنیوز، ولایتی در مراسم آشنایی نخست وزیر بلژیک و جمعی از اعضای کابینه این کشور با توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت و بهداشت و درمان در بیمارستان عرفان اظهارداشت: خوشحالی هیات بلژیک به ایران آمده و در حوزه های مختلف به خصوص سلامت و تکنولوژی همکاری هایی را با ایران خواهند داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه طی صحبت هایی که با نخست وزیر بلژیک صورت گرفت در تلاشیم تا دو بانک بلژیکی در ایران راه اندازی شود، گفت: نخست وزیر بلژیک اعلام آمادگی کرد که این دو بانک در ایران راه اندازی شود، در واقع تاسیس این بانک ها معضلات مهم در رابطه با ارز و تبادلات را حل خواهد کرد.

ولایتی با اشاره به این مطلب که در زمینه تکنولوژی سلامت با ایران همکاری خواهند داشت، گفت: در این راستا نیز با کمپانی های دنیای پزشکی تبادل اطلاعات صورت می گیرد.

نخست وزیر بلژیک در بیمارستان عرفان

به گفته ولایتی در موضوع پزشکی پس از انقلاب پیشرفت های چشمگیری صورت گرفت به طوری که در اوایل انقلاب بیماران برای یک عمل وایپد به خارج از ایران اعزام می شدند این در حالی است که در حال حاضر تنها در بیمارستان مسیح دانشوری 200 پیوند قلب و 100 پیوند ریه انجام می شود. در واقع پیوند عضو یکی از عمده ترین کارهای پزشکی است که در ایران انجام می شود.

نخست وزیر بلژیک در بیمارستان عرفان

ولایتی با بیان اینکه تحقیقات پزشکی میزان سرعت فوق العاده ای داشته است، تصریح کرد: همکاری های بسیاری در زمینه پزشکی با کشورهای دیگر داشته ایم. اما این نشان دهنده نقض در حوزه پزشکی نیست بلکه در راستای تبادل اطلاعات در این حوزه بوده است. 

به گفته ولایتی سفر هیات بلژیکی در راستای ارزیابی توانمندی ایران در حوزه سلامت بوده است.