استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر پایانه مرزی شلمچه روزانه آمادگی تردد ۱۰۰ هزار نفر و پایانه مرزی چزابه ۴۰ الی ۵۰ هزار نفر را دارد.

به گزارش مرورنیوز به نقل از سایت پلیس، غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد اربعین حسینی استان خوزستان افزود: این ستاد از ماه‌های گذشته کار خود را در بخش های مختلف از جمله زیر ساخت ها در پایانه های مرزی استان آغاز کرده است.

وی ادامه داد: به منظور تامین رفاه حال زائران در بخش زیر ساخت ها، راه ها و جاده ها احداث یا در حال آماده شدن هستند.

رئیس شورای تامین استان نیز با بیان اینکه در بخش اسکان زائران کارهای خوبی صورت گرفته، اظهار داشت: در حال حاضر امکان اسکان ۱۵ هزار نفر در مرز شلمچه و دو هزار نفر در مرز چزابه مهیا شده است.

شریعتی در خصوص راه اندازی پارکینگ خودرویی در مرز شلمچه و چزابه گفت: در فاصله چهار کیلومتری هر یک از مرزها، پارکینگ ۵۰ هکتاری احداث شده است.

وی با بیان اینکه مشکل آب رسانی در مرز شلمچه مرتفع شده، درباره مرز چزابه گفت: در این مرز آب رسانی به صورت حمل با تانکر انجام می شود.

استاندار خوزستان در ادامه بیان داشت: در حال حاضر پایانه مرزی شلمچه روزانه آمادگی تردد ۱۰۰ هزار نفر و پایانه مرزی چزابه ۴۰ الی ۵۰ هزار نفر را دارد.

شریعتی با بیان اینکه تردد زائران اربعین حسینی از مرزهای مهران، شلمچه و چزابه انجام می‌گیرد، گفت: دولت ۴۲ درصد از تردد زائران را به مرز مهران و ۵۸ درصد تردد را به مرزهای استان خوزستان به ترتیب شلمچه ۳۷ درصد و چزابه ۲۲ درصد اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: پایانه مرزی شلمچه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین اختصاص یافته است و اتباع خارجی برای تردد به کشور عراق باید به پایانه مرزی شلمچه مراجعه کنند.

شریعتی با بیان اینکه در این راستا باید همه دستگاه ها متولی بسیج شوند، بیان داشت: به منظور هرچه بهتر برگزار شدن راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی ۱۴ شهرستان، معین مرز شلمچه و ۱۳ شهرستان، معین مرز چزابه شدند.

استاندار خوزستان، از سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، اداره راه و شهرسازی، اداره برق و پایانه های مرزی که به صورت جدی درگیر کار هستند، تقدیر و تشکر کرد.