قائم مقام سازمان نظام پرستاری از تاخیر 10 ماهه در پرداخت معوقات پرستاران خبر داد و گفت: پرداخت نکردن معوقات موجب ایجاد مشکلات فراوانی برای پرستاران شده است.

محمد شریفی مقدم در گفتگو با خبرنگار مرور نیوز درباره وضعیت جامعه پرستاری اظهار داشت: به طور متوسط اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور  معوقات پرستاران را پرداخت نکرده‌اند، که متاسفانه معوقات بعضی از پرستاران به 10 ماه نیز رسیده، که این شرایط خوبی نیست و  موجب ایجاد مشکلات فراوانی برای پرستاران شده است.

وی در ادامه به قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اشاره کرد و گفت: همچنان پیگیر این موضوع هستیم و اگر وزارت بهداشت بخواهد حسن نیت خود را به این قشر نشان دهد باید اعتبارات اجرای این قانون را در بودجه سال 96 قرار دهد، که در حال حاضر نیز بسیاری از وزارت خانه ها در حال تنظیم بودجه سال آینده هستند.

قائم مقام سازمان نظام پرستار درباره تعامل وزارت بهداشت با جامعه پرستاری گفت:  25 مرداد ماه سال جاری در جلسه ای که شورای عالی نظام پرستاری با وزیر بهداشت برگزار کرد، ۵ خواسته اصلی جامعه پرستاری کشور که شامل اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، اجرای کامل قانون ارتقا بهره وری و برخورداری مشمولین قانون از مزایای سخت و زیان آور بودن مشاغل،توقف ابلاغ اجرای آئین نامه صلاحیت حرفه ای و تدوین آئین نامه جدید، تدوین شرح وظایف جدید برای پرستاران به‌ویژه تعیین تکلیف شرح وظایف کمک پرستار و  تشکیل کارگروه مشترک فی مابین وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری جهت همکاری بیشتر به وزیر بهداشت اعلام شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باب تعامل بین وزارتخانه و جامعه پرستاری شروع شده است، گفت: شورای عالی سازمان بر این اعتقاد دارند که بهترین شیوه برای حل مشکلات مذاکره و ایجاد ارتباط است که البته سازمان همواره این سیاست را دنبال کرده است.

شریفی مقدم تصریح کرد: وزیر بهداشت قول داده تا پایان دولت مشکل جامعه پرستاری را برطرف کند و قضاوت در حال حاضر زود است، باید دید وزیر بهداشت چقدر به وعده خود پایبند است.