معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با ابراز رضایت از روند پیشرفت طرح مرمت بزرگراه‌های پایتخت، بر استمرار اجرای پروژه‌های نگهداری از زیرساخت‌های شهری تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا جاوید که در نشست معاونان فنی و عمرانی مناطق 22 گانه و مدیران معاونت فنی و عمرانی سخن می‌گفت، با بیان آنکه تهران به لحاظ اجرای پروژه‌های مرمت پل‌ها و بزرگراه‌ها و همچنین اجرای طرح‌های توسعه‌ای همچنان یک کارگاه فعال عمرانی به شمار می‌آید، افزود: تلاش مدیریت شهری بر آن است که معابر و بزرگراه‌های پایتخت با وضعیتی قابل قبول در اختیار شهروندان قرار داشته باشد.

وی پیشرفت 40 درصدی طرح مرمت بزرگراه‌های شهر تهران تا پایان مهرماه را قابل قبول دانست و با تاکید بر ضرورت اتمام این طرح تا پایان آذرماه سال جاری یادآورشد: طرح مرمت بزرگراه‌های شهر تهران در 3 ماهه چهارم سال جاری صرفا در بزرگراه‌های آزادگان و شهید یاسینی ادامه خواهد یافت چراکه مرمت این معابر بزرگراهی به دلیل مساحت بیشتر مسیرهای تندرو و کندرو، به زمان بیشتری نیاز دارد.

در نشست این هفته معاونان فنی و عمرانی مناطق 22گانه و مدیران معاونت فنی و عمرانی، گزارشی از آخرین جزئیات اجرایی طرح مرمت بزرگراه‌های پایتخت ارائه شد. مهندس احسان نوش‌آبادی معاون اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، طی این گزارش از مصرف 420 هزار تن آسفالت در کل پروژه و اجرای حدود 170 هزار تن آسفالت در سطح معابر بزرگراهی پایتخت خبر داد.

وی با بیان آنکه حدود 45 درصد کل معابر بزرگراهی شهر تهران تحت اجرای اقدامات مرمتی قرار دارند، از مرمت بیش از 3 میلیون متر مربع سطح بزرگراه‌های پایتخت خبر داد. همچنین مرمت روکش آسفالت 54 باب مدرسه از دیگر اقدامات مرمتی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران طی ماه‌های اخیر بوده که با استفاده از حدود 9900 تن آسفالت انجام شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ارائه گزارشی از وضعیت مناطق 22گانه در خصوص پرداخت مطالبات مشاوران و همچنین ارائه گزارشی از عملکرد مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در رابطه با مصوبات شورای فوق، از دیگر دستورات این نشست بود. بر این اساس 65 درصد مصوبات شورای معاونان فنی و عمرانی مناطق 22گانه طی سال 94 به لحاظ اجرایی و عملیاتی به سرانجام مطلوب رسیده و دیگر مصوبات نیز در دست پیگیری و اقدام می‌باشد.