سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری در منطقه پارس جنوبی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال است.

به گزارش مرور نیوز، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد کشور در نشست شورای عمومی شهرستان عسلویه با بیان اینکه پارس جنوبی از جمله ظرفیت‌ها و اقتدار ایران است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری در منطقه پارس جنوبی یکی از مهم‌ترین ظرفیت  ها در حوزه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال است.

وی  با تاکید بر اینکه پارس جنوبی باید الگویی برای دیگر نقاط صنعتی کشور در رسیدگی به مددجویان باشد، افزود: این منطقه می‌تواند الگویی برای رفع محرومیت ها در کشور باشد. نباید فقر خانواده و  مشکل اشتغال در اطراف پایتخت انرژی کشور مشاهده شود.

فتاح با بیان اینکه نباید فقر در عسلویه که قطب مهم اقتصادی در کشور شناخته می شود، وجود داشته باشد، مطرح کرد: هر چند وزارت نفت در مسئولیت های اجتماعی خود فقر زدایی از محیط های پیرامونی را تعریف کرده است ، اما ما به دنبال استفاده از این ظرفیت برای رفع محرومیت جامعه مددجویی هستیم، به همین جهت باید از  پارس جنوبی برای رفع مشکل اشتغال فرزندان مددجو استفاده بیشتری شود.

وی با اشاره به اینکه حل مشکل اشتغال و مسکن مددجویان در اولویت برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد، تصریح کرد: برای حل مشکل مسکن مددجویان اقدامات مهمی همچون پرداخت تسهیلات کم بهره به آنها در کشور اجرایی شده است.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: به دلیل بالا بودن قیمت زمین در این شهرستان مددجویان تحت حمایت دارای مشکلات بسیاری هستند که رفع آنها نیازمند اراده قوی میان حوزه نفت و گاز، فرمانداری و کمیته امداد است.

مهندس فتاح از آمادگی کمیته امداد برای تاسیس شعبه در مناطقی که فاصله زیادی از  مراکز شهری دارند، خبر داد و گفت: هر چند جذب نیرو و ساختمان سازی در این نهاد ممنوع است، اما هر منطقه ای که شرایط تاسیس اداره این نهاد را  داشته باشد و البته فرمانداری یا بخشداری نیز ساختمانی را در اختیار ما قرار دهند با استفاده از نیرو های موجود زمینه تاسیس این شعبه ها را فراهم می کنیم.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه رسیدگی به نیازمندان تحت تاثیر آئین نامه ها قرار نگیرد، گفت: از آنجایی که برخی بخشنامه ها مسیر خدمت رسانی به نیازمندان را تغییر  می دهند، به همین دلیل در کمیته امداد به دنبال تدوین آئین نامه ها و بخشنامه‌هایی هستیم که مشکلات مردم و خانوارهای تحت حمایت را رفع کند.

شایسته ذکر است، در این نشست که امام جمعه، فرماندار و قائم مقام مدیر عامل منطقه انرژی پارس حضور داشتند، توافق شد با همکاری فرمانداری و منطقه انرژی پارس، ۱۵  واحد مسکن مددجویی ساخت  و ۱۰۰ واحد مسکن دیگر تعمیر و بازسازی و در اختیار خانوارهای نیازمند قرار گیرد.