رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: طرح LEZ متوقف نشده و جریمه نداشتن معاینه فنی توسط ماموران انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مرورنیوز، سردار سید تیمور حسینی در حاشیه همایش تقدیر از نمونه‌های ترافیکی که ظهر امروز در پلیس راهور تهران برگزار شد، درباره توقف اجرای طرح LEZ اظهارداشت: بحث طرح کاهش همچنان در حال اجراست و البته چند روزی ثبت دوربینی جرائم به تعویق افتاد.

وی در مورد اینکه آیا پلیس پاسخی به نامه وزارت کشور در خصوص انتقاد از توقف ثبت دوربینی جرایم در اجرای طرح LEZ داده یا خیر افزود: این نامه خطاب به پلیس راهور تهران نبوده و اطلاعی از پاسخ به آن ندارم.

سردار حسینی ادامه داد: البته این طرح تعطیل نشده بلکه ثبت دوربینی جرایم موقتا متوقف شده و به زودی ثبت دوربینی آن آغاز خواهد شد، ضمن اینکه مبلغ جریمه 50 هزارتومانی برای خودروهای فاقد معاینه فنی توسط مأموران راهور همچنان ثبت می‌شود.

رییس پلیس راهور پایتخت درباره اینکه ثبت دوربینی جرائم چه زمانی آغاز خواهد شد گفت: پلیس راهور مشکلی در ثبت تخلفات ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به محدوده زوج و فرد ندارد و همانطور که جانشین ریاست پلیس راهور ناجا اعلام کردند 10 روز برای دریافت معاینه فنی به رانندگان فرصت داده شده و پس از جرایم به وسیله دوربین نیز ثبت خواهد شد که فکر می‌کنم در حال حاضر پنج روز از مهلت ده روزه نیز گذشته است.

وی با بیان اینکه دریافت معاینه فنی مانند گواهینامه نیست که تنها یکبار دریافت شود، اظهارداشت: دریافت معاینه فنی برای خودروهایی که پنج سال و بیشتر از تاریخ تولیدشان گذشته اجباری است و باید هر ساله دریافت شود. خودروهای امدادی در حال مأموریت بر اساس قانون می‌توانند یکسری از تخلفات همچون عبور از چراغ قرمز ، سرعت غیر مجاز و... را انجام دهند و البته این تخلفات تنها در صورتی لحاظ نمی‌شود که خودرو در حال ماموریت باشد.

حسینی درباره جریمه خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: بر اساس آمارهایی که ما داریم میزان تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی همواره در حال کاهش بوده و البته در این بین کاهش جرائم ناوگان اتوبوسرانی به نسبت ناوگان تاکسیرانی بیشتر بوده است.

رییس پلیس راهور پایتخت ادامه داد:البته اگر بخواهیم میزان تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی را با توجه به نسبت پیمایش و ترددشان در معابر بررسی کنیم، میزان تخلفات رانندگی این افراد در مقایسه با خودروهای عمومی بسیار کم است.

وی با اشاره به همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی گفت: در این همایش از تعدادی از رانندگان نمونه که در یک سال گذشته تصادف و تخلفی نداشته‌اند تقدیر شد.

سردار حسینی معاینه فنی خودروها را یکی از مدارک لازم هر راننده دانست و افزود: معاینه فنی همانند گواهی نامه رانندگی،‌ بیمه و همچنین کارت یک خودرو برای هر راننده الزامی بوده و رانندگان موظف هستند طی هر سال نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از رصد کامل سرویس های مدارس شهر تهران خبر داد و ادامه داد: بر اساس رصد صورت گرفته خوشبختانه تعداد سرویس های غیر مجاز در شهر تهران اندک بوده و بسیاری از خودروهایی که برچسب لازم را دریافت نکردند نیز در صف دریافت این برچسب و ارائه آموزشهای لازم از سازمان تاکسیرانی هستند.