رئیس پلیس‌راه استان اردبیل از کاهش ۱۸ درصدی تصادفات محورهای فرعی استان در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش مرورنیوز، حجت فتاحی ظهر سه‌شنبه در همایش راهوران محله تصریح کرد: میزان راه‌های فرعی استان ۷۰۲ کیلومتر است و در مقایسه تعداد تصادفات شش‌ماهه نخست سال جاری و سال گذشته تعداد تصادفات ۱۱ درصد کاهش یافته است.

وی با اذعان به وقع ۳۵ تصادف در نیمه اول سال گذشته و در ادامه ۳۱ تصادف در نیمه اول سال جاری اضافه کرد: علاوه بر این تعداد نفرات کشته‌شدگان تصادفات نیز با ۹ درصد کاهش همراه است.

رئیس پلیس‌راه استان در عین حال به وضعیت راه‌های روستایی اشاره و تصریح کرد: ۷۵ درصد از کل محورهای مواصلاتی استان یعنی چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است.

وی با بیان اینکه در شش‌ماهه نخست سال، ۴۲ درصد از تصادفات در راه‌های روستایی به وقوع پیوسته است، اضافه کرد: به منظور کاهش این آمار ضروری است از ظرفیت دهیاران در کنترل ترافیک جاده‌های روستایی استفاده کرد.

فتاحی با اذعان به اینکه شعار هفته نیروی انتظامی «همه با هم برای امنیت و آرامش» است ادامه داد: برای ارتقا ایمنی جاده‌های روستایی آشناسازی روستاییان با قوانین، آموزش ترافیک، نظارت دهیاران به جاده‌های روستایی و کنترل تخلفات مورد تأکید است.

رئیس پلیس‌راه استان از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده را آموزش دانش آموزان مدارس حاشیه راه عنوان و تأکید کرد: علاوه بر این آموزش موتورسیکلت‌سواران و ایمن‌سازی جاده‌های فرعی و روستایی نیز در برنامه‌های پلیس‌راه است.