رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تأمین و تهیه وثیقه بانکی را یکی از مشکلات واحدهای تولیدی استان در دریافت تسهیلات بانکی دانست.

به گزارش مرورنیوز، سید حامد عاملی ظهر یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل تصریح کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی اردبیل به دلیل شرایط مالی و محدودیت‌ها قادر به تهیه وثیقه مالی درخواستی بانک‌ها نیستند.

وی افزود: در بررسی مشکلات واحدهای تولیدی مشاهده شده است که موضوع تهیه وثیقه در بیشتر واحدها به مشکل جدی تبدیل شده و به همین دلیل واحد تولیدی قادر به دریافت تسهیلات نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با تأکید به اینکه تهیه فاکتور نیز یکی دیگر از مشکلات است، ادامه داد: به دلیل اینکه سود تسهیلات ۱۸ درصد است در ادامه تهیه فاکتور با ارزش‌افزوده ۹ درصد استقبال نمی‌شود.

عاملی متذکر شد: به دلیل اینکه مجموع این دو سود هزینه تسهیلات را به جد افزایش می‌دهد تأمین فاکتور به یکی از مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل تبدیل شده است.

وی به امتناع خریدار در صدور فاکتور به دلیل ارزش‌افزوده آن اشاره و تصریح کرد: به همین دلیل واحدهای تولیدی کم‌توان قادر به تهیه فاکتور نیز نیستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مشکل دیگر را دارایی عنوان و اضافه کرد: به دلیل اینکه متقاضی به محض تقاضا مورد استعلام قرار می‌گیرد، چه تسهیلات دریافت کند  و چه دریافت نکرده باشد باید مالیات بپردازد.

عاملی خواستار رفع این مشکلات برای توسعه واحدهای تولیدی شد و تأکید کرد: در جلسات متعددی این مشکلات به اطلاع بانک‌ها و مسئولان رسیده و ما انتظار داریم برای رفع این موانع چاره‌اندیشی شود.