نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب درمجلس گفت: طی دهه گذشته شاهد ۲۰برابرشدن درآمدهای دولت از استان مرکزی بوده ایم اما در مقابل، تخصیص اعتبارات دولتی به استان تنها سه درصد رشد داشته است.

به گزارش مرورنیوز به نقل از دفتر نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس، علی اکبر کریمی اظهار داشت: کاهش و توقف رشد صنعتی استان طی سال های گذشته نگران کننده است و راه اندازی هر چه زودتر شهرک صنعتی جدیدی که به تصویب هیات دولت رسیده ضروری است.

وی با گلایه از تخصیص اعتبارات کم دولتی نسبت به افزایش درآمدهای مورد وصول دولت از استان مرکزی گفت: قریب ۱.۵ درصد جمعیت کشور متعلق به استان مرکزی است و سهم استان مرکزی در اقتصاد کشور همواره بیشتر از سهم جمعیتی آن بوده است.

کریمی تاکید کرد: در سال های گذشته شاهد ۲۰برابر شدن درآمدهای دولت از استان مرکزی بوده ایم اما در مقابل آن تخصیص اعتبارات دولتی به استان مرکزی تنها دو یا سه درصد رشد داشته است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس، خارج شدن درآمدها از استان مرکزی و عدم بازگشت قابل قبول در حوزه حمایت های دولتی و سرمایه گذاری غیردولتی را سبب ضعف استان مرکزی دانست و تصریح کرد: به طور معمول و متعارف باید بخش عمده این درآمدهای به استان مرکزی بازگردد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه از سفر ریاست جمهور به استان مرکزی انتظار معجزه نداریم، به بیان مشکلات و طرح های اولویت دار شهرستان های اراک، کمیجان و خنداب پرداخت و گفت: مهم ترین پروژه خنداب که باید با تخصیص اعتبار مناسب شاهد افتتاح آن باشیم جاده جدید خنداب است که اتصال این شهرستان به مرکز استان را سریع‌تر و کوتاه‌تر می کند.

وی با بیان اینکه این پروژه نیمه کاره است و با در نظر گرفتن اعتبار، نهایتا در دو سال آینده شاهد تکمیل آن خواهیم بود ادامه داد: تکمیل و تجهیز بیمارستان خنداب که مراحل پایانی خود را سپری می کند نیز باید در سفر هیات دولت به استان مرکزی مورد توجه قرار گیرد.

کریمی همچنین تکمیل جاده وفس به آقچه قلعه را که سبب خروج شهرستان کمیجان از بن بست می شود را مهم ترین اولویت این شهرستان اعلام کرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس، تخصیص اعتبار برای تکمیل بیمارستان نیمه کاره ولی عصر (عج) اراک را خواستار شد و افزود: استان مرکزی قطب درمانی منطقه محسوب می شود و مراجعه بیماران از استان های لرستان و همدان باعث شده ۳۰درصد ظرفیت بیمارستان های اراک در اختیار استان های همجوار قرار گیرد.

وی مصوبه هیات دولت برای احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی اراک را ضروری دانست و با بیان اینکه باید مشکل تضمین فایناس خارجی این طرح برای تامین مالی آن رفع شود گفت: کمتر از ۳۰درصد اعتبار به طرح کاهش آلودگی هوا اراک که مصوبه دولت بوده است در ۱۰ سال گذشته اختصاص پیدا کرده است که باید در سفر هیات دولت مورد عنایت ویژه قرار گیرد.

کریمی از لزوم حفظ و تقویت هویت صنعتی اراک به عنوان قطب صنعت کشور سخن گفت و با ابراز نگرانی از کاهش و توقف رشد صنعتی استان طی سال های گذشته تصریح کرد: ایجاد شهرک صنعتی جدیدی به تصویب هیات دولت رسیده که با ایراداتی از سوی سازمان محیط زیست مواجه شده و نیاز است قبل از سفر هیات دولت، طی یک جلسه با رئیس سازمان محیط زیست کشور، ایرادات و مشکلات آن رفع شود.