رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در زنجان، از آمادگی این دفتر برای همکاری با جهاددانشگاهی استان زنجان در راستای توسعه برنامه‌های علمی و پژوهشی این نهاد انقلابی خبر داد.

به گزارش مرورنیوز، منطقه زنجان، علی‌اکبر نظری ظهر امروز در بازدید از بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی استان زنجان، با بیان اینکه این دفتر آمادگی کامل برای همکاری با این نهاد انقلابی را دارد، افزود: با توجه به صبغه‌ای که از این نهاد انقلابی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه علمی و پژوهشی داریم، دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در زنجان، این آمادگی را دارد که در راستای توسعه این فعالیت‌ها، همکاری تنگاتنگی را با جهاددانشگاهی زنجان داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه بحث تربیت نیروی تکنسین، یکی از دغدغه‌های امروز جامعه به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: با تجربه‌ای که از حضور در سایر کشورها به دست آورده‌ام، معتقدم دلیل اصلی موفقیت آن‌ها در حوزه اشتغال، نگاه ویژه به مشاغل حوزه خدمات است، از طرفی تربیت تکنسین به عنوان یکی از اولویت‌ها محسوب می‌شود، این در حالی است که ما به دلیل نداشتن چنین نگاهی در کشور، با مشکل فارغ‌التحصیلان بیکار مواجه‌ایم.

این مسوول با بیان اینکه دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در زنجان، این آمادگی را دارد که همکاری تنگاتنگی با جهاددانشگاهی در راستای توسعه فعالیت‌های پژوهشی و حوزه اشتغال این نهاد انقلابی داشته باشد، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که امروز در بازدید از بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی زنجان دیدیم، معتقدیم می‌توان از تجربیات سایر کشورهای برند در این حوزه نیز استفاده کرد که در همین راستا می‌توان دست جهاددانشگاهی زنجان را برای تسهیل در این مراودات، گرفت.

رئیس جهاددانشگاهی زنجان نیز با اشاره به برخی از فعالیت‌های این نهاد در استان، به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف، از جمله آموزش، پژوهش و فرهنگی، گفت: در حوزه آموزش‌های کوتاه‌مدت، سال گذشته توانستیم بیش از 60 درصد آموزش‌ها را به صورت تخصصی به فراگیران ارایه دهیم و هدف‌گذاری برای امسال نیز ارتقای این آموزش‌ها به 70 درصد است. همچنین سال گذشته 14 هزار نفر در شهر زنجان از آموزش‌های کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی زنجان بهره برده‌اند.

مهدی عباسی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی بعد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی، بزرگ‌ترین تشکیلات را در این حوزه به خود اختصاص داده است، افزود: فعالیت دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، مرکز انتشارات و... بدون اخذ کمک‌های دولتی تا به امروز ادامه داشته و به‌عنوان مثال در سازمان انتشارات توانسته‌ایم 40 عنوان کتاب تخصصی دانشگاهی را به چاپ برسانیم.

وی با یادآوری اینکه جهاددانشگاهی زنجان در حوزه پژوهشی در سه زمینه فناوری اطلاعات، زیست‌فناوری و صنعت روی فعالیت دارد، تصریح کرد: در حوزه زیست‌فناوری به‌ویژه صنایع غذایی، آب و فاضلاب بیش از 120 خدمت ارائه شده است. همچنین در حوزه صنعت روی تلاش کرده‌ایم همانند سایرین که فعالیت‌ها محدود به فعالیت‌های آزمایشگاهی بود، عمل نکرده و در اشل پایلوت نیمه‌صنعتی فعالیت‌های‌مان را دنبال کنیم.