مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: پرورش صحیح نسل آینده در سایه ارزش‌های جامعه و برای ورود به عرصه های مختلف، از دغدغه‌های اصلی دولت است.

به گزارش مرورنیوز، منطقه زنجان، مسیح‌الله سلطانی در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته کودک، اظهار کرد: متاسفانه گاهی حقوق کودکان در خانواده و جامعه مورد غفلت واقع می‌شود و حتی برخی مواقع می‌بینیم که دستگاه‌ها نیز حساسیت لازم را در این رابطه ندارند؛ این در حالی است که برخی کودکان از مشکلات روحی، روانی و جسمی رنج می‌برند و خانواده‌ها نیز فقط به مشکلات جسمی آنها توجه می‌کنند.

این مسوول ادامه داد: هفته کودک فرصت خوبی است تا به حقوق کودکان وارد شویم؛ در واقع حقوق کودک در دنیا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است ولی گاهی در کشور ما مورد غفلت واقع می‌شود. از این رو، این هفته فرصت خوبی است تا دستگاه‌ها همکاری خوبی با آموزش و پرورش، بهزیستی و کانون پرورش فکری داشته باشند. از شهرداری نیز برای بزرگداشت هفته کودک انتظار زیادی می‌رود. البته دفتر امور اجتماعی استانداری هم برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های این هفته در خدمت کانون پرورش فکری است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان نیز از برگزاری برنامه‌های هفته کودک امسال (15 تا 21 مهر) با مضامین عاشورایی خبر داد.

محمد‌نقی صالحی اظهار کرد: امسال با توجه به تقارن هفته ملی کودک با دهه اول محرم، برنامه‌ها با شعار «کودکان تشنه‌اند» برگزار خواهد شد. در واقع همه برنامه‌هایی که در طول هفته کودک برگزار خواهد شد با توجه به ایام سوگواری سالار شهیدان تدوین شده و سعی بر این است که فرهنگ عاشورا و اهداف نهضت متعالی کربلا در همه برنامه‌ها گنجانده شود.

این مسوول با تاکید بر اینکه امسال برنامه‌هایی از جمله شعرخوانی، قصه‌گویی، برنامه‌های فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌ها باید کودکان و نوجوانان را با واقعه انسان ساز عاشورا آشنا کند، ادامه داد: هفته مذکور فرصت خوبی است تا کودکان با فرهنگ عاشورایی عجین شوند. از این رو برنامه‌ها در دو سطح «برای کودکان» و «درباره کودکان» خواهد بود.

رئیس اداره امور ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه با تاکید بر اینکه با هماهنگی سایر دستگاه‌ها، سعی در پربارتر کردن برنامه‌های هفته کودک داریم، گفت: شیوه‌نامه‌های ارسالی به مناطق مختلف، رنگ و بوی عاشورایی دارد.

مسعود طغری‌نگار همچنین با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه‌های قصه و شعر و بازی به طور مستقیم به آموزش بچه ‌ها منتج می‌شود، ادامه داد: امسال علاوه بر برگزاری کارگاه نقاشی با موضوعیت محرم، با جمعیت هلال‌احمر استان برنامه‌های آموزشی با عنوان «غنچه‌های هلال» خواهیم داشت. سایر برنامه‌ها را نیز در اختیار مراکز پیش‌دبستانی و مدارس قرار داده‌ایم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز در ادامه گفت: در طول هفته کودک امسال دو برنامه محوری توسط کانون غنچه‌های هلال و پیش دبستانی همیار با سازمان جوانان خواهیم داشت.

فاطمه جمشیدی افزود: علاوه بر این، امسال با برپایی چادر در هیات مذهبی و اجرای طرح دست‌های مهربانی، کودکان اسباب‌بازی‌هایی را که لازم ندارند توسط کاروان نیکوکاری بین کودکان کم برخوردار توزیع می‌کنند. همچنین مانند سنوات گذشته، با برپایی چادر و ایجاد فضای دوست‌دار کودک در هیات، مساجد و مهدهای کودک، مسابقه نقاشی و کاردستی با محوریت عاشورا برگزار خواهد شد تا کودکان و نوجوانان همراه با فرهنگ عاشورایی، با چگونگی فعالیت‌های سازمان جوانان هلال احمر آشنا شوند.

کارشناس امور بانوان و خانواده شهرداری زنجان نیز از تجمع کودکان در پارک بانوان و نذر درخت به یاد 22 شهید کودک در واقعه کربلا خبر داد.

سیده‌لیدا حسنی افزود: قصه‌گویی و مداحی کودکان در محل کارخانه کبریت، همچنین اجرای طرح جمع‌آوری اسباب‌بازی در محل  های پیشنهادی کانون پرورش فکری، کارخانه کبریت و پارک بانوان از دیگر برنامه‌های شهرداری در طول این هفته است.

اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان، میراث‌فرهنگی، علوم‌پزشکی و بهزیستی نیز هر کدام برنامه‌های خود را به مناسبت هفته ملی کودک عنوان کردند.