مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از کاهش 30درصدی حوادث ناشی از کار در استان طی شش ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، علی آشتاب عدم توجه به رعایت اصول ایمنی و حفاظتی در هنگام کار یکی از مهم‌ترین علت بروز حوادث ناشی از کار دانست و اظهار داشت: با بازرسی‌هایی که برای ارتقاء سطح سلامت کارگران انجام شده، طی شش ماه نخست امسال حوادث ناشی از کار در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به بازرسی از سطح واحدهای کارگری استان طی شش ماه نخست امسال عنوان کرد: در مدت زمان یاد شده بیش از پنج هزار و 623مورد بازرسی از سوی بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سطح واحدای کارگری لرستان صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه انجام این بازرسی ها از سطح واحدهای کارگری در راستای نظارت بر اجرای مقررات حفاظت فنی، بهداشت و قانون کار است گفت: اجرای این بازرسی ها موجب کاهش چشمگیر حوادث ناشی از کار در استان نیز شده است.

آشتاب تعداد حوادث ناشی از کار در لرستان طی شش ماه نخست امسال را 81 مورد عنوان کرد و گفت: این در حالیست که در مدت مشابه سال قبل شاهد وقوع 116 مورد حادثه ناشی از کار در سطح واحدهای کارگری استان بوده ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه بازرسی از واحدها و کارگاه ها به تنهایی نمی تواند در کاهش حوادث ناشی از کار موثر باشد،  خاطرنشان کرد: کارفرمایان و کارگران هم بایستی  مسایل ایمنی را که از مهمترین عامل کاهش حادثه ها در محیط کار است بطور جدی رعایت نمایند.