شهردار خرم‌آباد با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ پروژه در شهر خرم‌آباد در دست‌ساخت است، گفت: نیروهای زیادی در پروژه‌های ازجمله پارک آبشار طلایی، واحدهای تجاری مسکونی کیو و مسجد آیت‌الله کمالوند مشغول به کار هستند.

به گزارش مرور نیوز، یحیی عیدی بیرانوند در کارگروه اشتغال شهرستان خرم‌آباد که در سالن جلسات فرمانداری خرم‌آباد برگزار شد با اشاره به اینکه در حوزه خدمات و مدیریت شهری پروژه‌های خوبی اجرایی شده است، اظهار داشت: سال گذشته کارخانه بازیافت مواد شهری خرم‌آباد با سرمایه‌گذاری بیش از دو میلیارد تومان افتتاح شد که با راه‌اندازی آن زمینه اشتغال حدود 60 نفر فراهم شد.

وی افزود: نیروهای کارخانه بازیافت مواد شهری خرم‌آباد هم‌اکنون به‌صورت دو شیفت مشغول کار هستند و برنامه داریم تا فعالیت نیروها به سه نوبت افزایش یابد.

شهردار خرم‌آباد بابیان اینکه در بحث اشتغال در حوزه خدمات شهری نیز علاوه بر شرایط موجود تاکنون 300 نفر مشغول کارشده است، عنوان کرد: پروژه ترمینال برون‌استانی خرم‌آباد که 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد هم‌اکنون نیروهای مختلفی در آن مشغول کار هستند.

وی با اشاره به اینکه حدود 100 پروژه در شهر خرم‌آباد در دست‌ساخت است، گفت: نیروهای زیادی در پروژه‌های ازجمله پارک آبشار طلایی، واحدهای تجاری مسکونی کیو و مسجد آیت‌الله کمالوند مشغول به کار هستند.

عیدی بیرانوند بیان کرد: ایجاد 100 هکتار فضای سبز در شهر خرم‌آباد در دستور کار قرار دارد که برای ایجاد و نگهداری آن نیروهایی مشغول به کار می‌شوند.

حبیب‌الله خجسته پور فرماندار خرم‌آباد نیز در این جلسه در رابطه اجرای  طرح تکاپو (طرح توسعه کسب‌وکار اشتغال پایدار) در خرم‌آباد اظهار داشت:  ازآنجاکه در مرحله عملیاتی کردن، توسعه و ساماندهی کسب‌وکار با مشکل مواجه می‌شویم لازم است نسخه طرح تکاپو به دستگاه‌های اجرایی شهرستان ارائه و سپس دستگاه‌های اجرایی پیشنهاد‌ات خود را ارائه دهند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان لرستان بخش صنعت گردشگری در طرح تکاپو چشمگیر نیست و باید بیشتر به آن پرداخته شود چراکه صنعت گردشگری حتی می‌تواند فراتر از بخش صنعت و کشاورزی در استان و شهرستان خرم‌آباد اشتغال ایجاد کند.