معاون امور عمرانی استانداری سمنان با اشاره به میزان اندک درآمد شهرداری‌های و خصوصا شهرداری‌های کوچک‌تر در این استان گفت: با اتکاء به درآمد شهرداری‌ها و اعتبارات دولتی، نمی‌توان در کوتاه‌مدت به توسعه شهری امید بست.

به گزارش مرورنیوز، مهدی زندیه وکیلی در شورای سیاست‌گذاری سرمایه‌گذاری این استان که با حضور اعضای شورا و جمعی از شهرداران استان برگزار شد، با بیان اینکه توسعه شهری با اتکا به این درآمدها میسر و میسور نیست، اظهار کرد: برای توسعه شهری راهی جز جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید نیست.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی این استان برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و ترغیب آنها به اجرای پروژه‌های مختلف شهری، افزود: لازمه تحقق این مهم شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرهای مختلف این استان است که بسترهای آن فراهم شده است.

معاون امور عمرانی استانداری سمنان با اشاره به تاکید استاندار سمنان در خصوص احصاء و شناساندن فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان اضافه کرد: تاکید بر لزوم تهیه بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری در نشست‌های پیشین این شورا و تاکید مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز در همین راستا صورت گرفته است.

زندیه وکیلی با اشاره به استقبال شهرداری‌ها از تهیه بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: تاکنون شهرداری‌های 18 شهر استان سمنان نسبت به احصاء، تهیه و تدوین این بسته‌ها اقدام کردند.

وی با اشاره به وجود 20 شهر در این استان از دو شهرداری دیگر استان سنان خواست که فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر خود را احصا و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند.

وی تدوین این بسته‌ها در ادامه تلاش مسئولان در جهت خروج کشور از رکود ارزیابی و تصریح کرد: گفت: با تهیه و تدوین این بسته‌ها و جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید، گردش مالی افزایش و زمینه خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی را در کشور و استان فراهم می‌کند.

معاون امور عمرانی استانداری سمنان با بیان اینکه با تدوین شیوه‌نامه بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری، فضا برای ورود مدیریت شهری به این حوزه فراهم شده است گفت: شهرداری‌ها در این بخش هیچ منع قانونی ندارند و می‌توانند با قوت زمینه بهره‌گیری از این فرصت را در مجموعه خود فراهم کنند.

وی از اجرایی شدن این طرح به عنوان یکی از راه‌های کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی نام برد و افزود: کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی، افزایش سطح رفاه شهروندان، زمینه‌سازی برای عملی شدن اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل و... را از مهمترین مزیت‌های این طرح برشمرد.