استاندار لرستان با تأکید بر فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در سطح جامعه اضافه کرد: پدافند غیر عامل باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود زیرا هرچه بتوانیم مشارکت مردم را در پدافند غیرعامل افزایش دهیم بهره‌وری بیشتری خواهیم داشت.

به گزارش مرور نیوز، هوشنگ بازوند، استاندار لرستان، در جلسه شورای پدافند غیرعامل که در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: پیام اصلی امام حسین(ع) برای زنده نگه‌داشتن امر به معروف نهی از منکر بود.

وی با اشاره به این‌که امام حسین(ع) معروف را احیا و منکر را نابود کرد، اضافه کرد: سپاه یزید امام حسین(ع) را وادار به بیعت می‌کرد لکن آن حضرت تصمیم به بیعت نداشت و مرگ با عزت را انتخاب کرد لذا ما هم باید انتخاب‌هایمان مطابق با راه امام حسین(ع) باشد.

بازوند با بیان این‌که «کل یوم عاشورا» را باید هر روز در زندگی لحاظ کنیم، افزود: یکی از موارد الگوی واقعی امام حسین(ع) رعایت حق‌الناس است کمااینکه آن حضرت در شب عاشورا فرمود: حق‌الناس کسی که در رکاب من در کربلا شهید شود قابل جبران نمی‌باشد.

بازوند با بیان این‌که، تمام دستگاه‌های عضو شورای پدافند غیرعامل باید از اعتبار پدافند غیرعامل کشور  جذب اعتبار داشته باشند، عنوان کرد: استان لرستان در ثبت‌نام اینترنتی نفوس و مسکن در رتبه‌های مطلوبی قرار دارد.

استاندار لرستان، با اشاره به این‌که یکی از علل اهمیت موضوع پدافند غیرعامل، نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: اقدام و عمل در رسیدن به توسعه و پیشرفت باید در همه جا مشخص و قابل لمس باشد.

وی با اشاره به این‌که امروز کشور ما در اوج اقتدار است، عنوان کرد: برای دوام اقتدار کشور نیاز به خودباوری جهاد علمی و پایداری و استحکام‌بخشی و مصون‌سازی سرمایه‌ها و زیرساخت‌های ملی کشور است که پایداری و مصون‌سازی استحکامات و زیرساخت‌ها از وظایف پدافند غیرعامل است.

بازوند طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد را نمونه کامل مصون‌سازی و استحکام‌بخشی زیرساخت‌های ملی و اهمیت به پدافند غیرعامل دانست و عنوان کرد: فرودگاه خرم‌آباد تاکنون زهکشی نداشت که با انجام زهکشی و افزایش باند فرودگاه امکان فرود هواپیماهای بزرگ ایجاد شده است.

 وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در سطح جامعه اضافه کرد: پدافند غیر عامل باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود زیرا هرچه بتوانیم مشارکت مردم را در پدافند غیرعامل افزایش دهیم بهره‌وری بیشتری خواهیم داشت.

استاندار لرستان با اشاره به این‌که ادارات کل نسبت به تشکیل جلسات پدافند غیرعامل اهتمام داشته باشند، عنوان کرد: کارهای تبلیغاتی و پیام‌های آموزشی پدافند غیرعامل در طول هفته پدافند غیرعامل افزایش پیدا کند.