مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: ۱۷ باب مدرسه خیرساز و مشارکتی در روستاها و شهر بروجرد و اشترینان در دست احداث است.

به گزارش مرور نیوز، جمشید ابوالفتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بازدید اخیر مسوولان این شهرستان از روند احداث مدارس خیرساز اظهار داشت: در این بازدید میزان پیشرفت عملیات احداث مدارس در دست ساخت بررسی‌شده و بر لزوم تسهیل و تسریع در روند ساخت تأکید شد.

وی افزود: با توجه به تعهد یکی از خیرین مدرسه‌ساز کشور مبنی بر احداث پنج واحد آموزشی در شهر اشترینان و 10 واحد دیگر در روستاهای شهرستان بروجرد عملیات احداث این واحدها در حال انجام است که با تأمین اعتبارات لازم این تعداد واحد آموزشی به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد بیان کرد: درمجموع 17 باب مدرسه خیر ساز و مشارکتی با 196 کلاس درس و با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز و سازمان نوسازی و بازسازی مدارس در شهرستان بروجرد در دست احداث است که از این تعداد 10 واحد در روستاها و هفت واحد در شهر بروجرد احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه هفت واحد آموزشی در شهرستان بروجرد به یکی از خیرین مدرسه‌ساز برای احداث تحویل داده‌شده است، خاطرنشان کرد: عملیات احداث این واحدها تاکنون پیشرفت خوبی داشته اما با توجه به فرارسیدن فصل سرما بهره‌برداری از آن‌ها تا دهه فجر امسال بعید به نظر می‌رسد اما در صورت تأمین اعتبارات لازم می‌توان برخی از این واحدها را تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری رساند.

در صورت بهره‌برداری از این مدارس بیش از دو هزار دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی مختلف از خدمات و فضای آموزشی بهینه در روستاهای این شهرستان و شهر اشترینان بهره‌مند ‌می‌شوند.

آموزش‌وپرورش شهرستان بروجرد بیش از 100 سال قدمت داشته که 40 درصد فضاهای آموزشی آن فرسوده و قدیمی است و بیش از 50 هزار دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس شهری، روستایی و شهر اشترینان مشغول به تحصیل هستند.