معاون پژوهش و نیروی انسانی ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه استفاده از ظرفیت حوزه‌ها در آموزش و پروش یک امر واجب است، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم تحول مبتنی بر آموزه‌های دینی در نسل جوان ایجاد کنیم چاره‌ای جز ارتباط‌‌ گیری با حوزه‌های علمیه نداریم.

به گزارش مرورنیوز، علیرضا رحیمی معاون پژوهش و نیروی انسانی ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه کشور در نشست مشترک معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌ها و کمیته همکاری‌های استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل آموزش و پررش استان برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه باید ارتباط مستمری با هم داشته باشند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه نباید جذب نیروهای خود را به دوره‌های پایانی تحصیل دانش آموزان موکول کنند بلکه حوزه باید از کلاس‌های پایه ظرفیت‌شناسی کند و این مهم با ارتباط سازنده بین کمیته آموزش و پرورش و حوزه میسر می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه کمیته همکاری باید در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کند، گفت: در حال حاضر بحث اعزام مبلغ به راهیان نور و مدارس باید موضوع جاافتاده‌ای باشد و نباید در مقدمات این کار مشکلی وجود داشته باشد.

معاون پژوهش و نیروی انسانی ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: زمینه همکاری حوزه و آموزش و پرورش باید مورد بررسی قرار گیرد از طرفی آموزش و پرورش ظرفیت‌های بسیار نابی دارد که حوزه‌های علمیه می‌توانند از این پتانسیل نهایت استفاده را ببرند.

این مسوول اضافه کرد: امروزه حوزه‌های علمیه با محدودیت‌هایی که در منابع مالی و زمانی دارند برای شناسایی ظرفیت‌ها در راستای حفظ نظام باید منسجم‌تر عمل کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بداند که استفاده از ظرفیت حوزه‌ها یک امر واجب است، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم تحول مبتنی بر آموزه‌های دینی در نسل جوان ایجاد کنیم چاره‌ای جز ارتباط‌‌ گیری با حوزه‌های علمیه نداریم.

رحیمی یادآور شد: مبلغان توجیه کافی برای حضور در مدارس را ندارند و راهکارها و هدف‌گذاری‌ها را نمی‌دانند و از طرفی مدیران مدارس هم نسبت به حضور مبلغان در مدارس اطلاعات چندانی ندارند.

معاون پژوهش و نیروی انسانی ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه کشور یکی از وظایف مبلغان را ارتباط‌ گیری با اولیاء دانش آموزان دانست و اظهار کرد: مبلغان باید چارچوب مدارس را بدانند و طبق قوانین و مقررات فضای آموزشی عمل کرده و اشراف کافی به دوره‌های تحصیلی ‌داشته باشند.

وی تأکید کرد: باید تعامل سازنده در سطح آموزش و پرورش وجود داشته باشد و در این راستا طرح امین پیگیری شود چراکه این طرح دارای برکات زیادی است و موجب ایجاد نشاط و آگاهی در دانش آموزان می‌شود.