استاندار قزوین خبر داد: با بسترسازی انجام شده و همکاری دستگاه‌های اجرایی و مرکز خدمات سرمایه گذاری یک هیئت ایرلندی ساخت نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۶۰ مگاوات را در قزوین آغاز می‌کند.

به گزارش مرورنیوز، در جلسه‌ای که با حضور فریدون همتی استاندار قزوین، منوچهر حبیبی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری، بهنام ملکی مدیرکل جذب سرمایه‌گذاری، مدیران دستگاه‌های اجرایی در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری تشکیل شد برای واگذاری ۱۰۰ هکتار زمین و اعطا مجوزهای توانیر، محیط زیست و انتقال و اتصال به شبکه موافقت شد.

وی افزود: این نیروگاه در صورت واگذاری ۱۰۰هکتار زمین در منطقه تاکستان، صدور مجوزهای زیست محیطی و توانیر برای خرید برق تولیدی تا پایان امسال کلید خواهد خورد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: برای ساخت فاز اول یک نیروگاه ۳۰ مگاواتی با ظرفیت اشتغال ۴۰۰ نفر بیش از ۴۰ میلیون یورو از سوی شرکت ایرلندی هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: فاز دوم این طرح نیز پس از راه اندازی نیروگاه اول به ظرفیت ۳۰ مگاوات دیگر آغاز می‌شود.

همتی در این جلسه گفت: هر طرحی که اقتصادی باشد و بتواند به ایجاد اشتغال، تولید و کسب درآمد و رونق اقتصادی استان کمک کند حمایت می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح ارائه شده که صنایع را قادر می‌سازد تا با پنل‌های خورشیدی هر واحد بتواند نیاز برق خود را تأمین کرده و مازاد آن را نیز به دولت بفروشد می‌تواند به عنوان یک الگوی مناسب در کشور مطرح شود.

استاندار قزوین یادآور شد: از مسئولان دستگاه‌های اجرایی مانند جهاد کشاورزی، امور اراضی، محیط زیست، شرکت توزیع نیروی برق باید به‌سرعت در مدت ۱۰ روزمجوزهای لازم را برای شروع عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی در استان صادر کنند.

همتی اظهار کرد: برای جلوگیری از طولانی شدن کارها لازم است پیگیری تمام امور برای دریافت مجوزها از طریق مرکز خدمات سرمایه‌گذاری صورت گیرد تا سرمایه‌گذار سرگردان نشود و شتاب امور بیشتر شود.