سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: طی بازرسی های انجام شده در شش ماه اول سالجاری بیش از چهار میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کرمان کشف شده است.

به گزارش مرورنیوز، مهدی حسینی نژاد با بیان اینکه در شش ماه اول سال جاری تعداد 390 بازرسی از واحدها صنفی درسطح عمده وخرده فروشی توسط کارشناسان وبازرسان معاونت بازرسی این سازمان درسطح استان کرمان انجام گرفته است، اظهار داشت: تا کنون 26 پرونده در خصوص کالای قاچاق تکمیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: عمده کشفیات انجام شده انواع گوشی تلفن همراه، لوازم خانگی، لوازم صوتی تصویری، کالاهای دخانی، لوازم آرایشی بهداشتی، انواع نوشیدنی و آبمیوه خارجی، مکمل های دارویی و غذایی و موارد دیگر می باشد.

حسینی نژاد مبارزه با قاچاق کالا را امری مهم در راستای حمایت از تولید ملی، پایان بیکاری و رونق اقتصاد ملی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دانست و افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات خودهمواره براین مهم تاکید داشتند که «ما اگر بخواهیم تولید داخلی را افزایش داده و واقعا کار ایجاد کنیم، باید مبارزه با قاچاق کالا را امری اساسی تلقی کنیم».

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان کاهش میزان اشتغال، ضعیف شدن تولید کنندگان داخلی، اخلال در نظام اقتصادی کشور و کاهش انگیزه سرمایه گذاری را از پیامدهای مهم اقتصادی قاچاق کالا عنوان و تصریح کرد: قاچاق کالا باعث عدم تحقق درآمدهای پیش بینی شده دولت، اتلاف منابع ارزی، ضعیف شدن توان پیش بینی اوضاع اقتصادی برای عاملان اقتصادی و ایجاد فضای رقابتی نابرابر برای تولید داخلی، بیکاری و ... خواهد شد.

این مقام مسئول با تقدیر و تشکر از دستگاه های مربوط در حوزه بازرسی از واحد ها و کشف کالای قاچاق در استان کرمان یادآور شد: بازرسی های این سازمان در قالب گشت های مشترک با تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و  اتحادیه مربوطه انجام می گیرد و با قوت ادامه دارد..

حسینی نژاد در پایان از شهروندان در خواست نمود تا در صورت مشاهده هر گونه تخلفات اقتصادی اعم از گرانفروشی، کم فروشی، فروش کالای قاچاق و... مراتب را به شماره تلفن 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان و ادارت این سازمان مستقر در شهرستان ها اطلاع دهند.