مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: اولین مانور زلزله، پیشگیری و اقدامات پس از آن به‌عنوان تمرینی فرضی در یکی از مراکز توان‌بخشی بیماران اعصاب و روان انجام شد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، اولین مانور بزرگ زلزله و پناه گیری ویژه معلولان و توان خواهان بهزیستی با همکاری هلال‌احمر استان در مرکز توان‌بخشی بیماران اعصاب و روان نور المهدی اصفهان در این مرکز برگزار شد.

سعید صادقی  در خصوص اهداف این برنامه گفت: یکی از وظایف سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری حوادث و مداخلات بعد از حادثه است تا برنامه و اقداماتی را پیشگیری کند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 700 مرکز تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان اصفهان هستند عنوان کرد: از این تعداد یک هزار مرکز مهدکودک هستند و 700 مجموعه دیگر مراکز مشاوره، توان‌بخشی، پرورشگاه‌های کودک و نوجوان و... است که لازم است آموزش‌های لازم را قبل از بروز حادثه ببینند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ضمن اشاره به اهمیت این آموزش‌ها در توانمندسازی افراد در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی بیان کرد: بهزیستی استان در مجموع 300 هزار نفر را در مراکز شبانه‌روزی تحت پوشش داریم که مورد مراقبت و نگه‌داری قرار می‌گیرند.

صادقی با اشاره به برنامه‌های بهزیستی برای مداخله در پیشگیری از حوادث تصریح کرد: طی جلساتی که با مدیریت بحران استانداری و اداره کل هلال احمر استان داشتیم تصمیم بر اجرای اولین مانور زلزله، پیشگیری و اقدامات پس از آن به‌عنوان تمرینی فرضی در یکی از مراکز توان‌بخشی بیماران اعصاب و روان انجام شد.

 وی در ادامه اضافه کرد: تمام پرسنل و مددجویان این مرکز آموزش‌های لازم را برای برپایی این مانور دیده بودند که خوشبختانه توانستیم در یک فضای فرضی این مانور را اجرایی کنیم و نقاط قوت و ضعف آن را بسنجیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به تعداد کثیر مهدکودک‌ها در سطح استان خاطرنشان کرد: مربی‌ها و مدیران مهدهای کودک و دیگر مراکز بهزیستی باید این آموزش‌ها را ببینند تا بتوانند در وقت مقتضی با توجه حضور بهزیستی در حوادث به عنوان نهادی درگیر که سرپرستی کودکان و افراد آسیب‌دیده در حوادث را دارد، به میدان بیایند و اقدامات لازم را انجام بدهند.

وی درباره اجرای این مانور در مرکز نور المهدی اصفهان گفت: این مانور را در این مکان و با استفاده از اطلاعات به روز در نحوه برخورد با زلزله و همکاری مضاعف دستگاه‌ها برای بیماران اعصاب و روان مزمن و کارمندان آن برگزار کردیم.

مدیرکل بهزیستی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری مانورهای زلزله با افزایش سطح آگاهی افراد در مواجه با زلزله بسیار تأثیرگذار است و نقش بسزایی را می‌تواند در کاهش تلفات ناشی از زلزله انجام دهد.