رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بدعهدی های اقتصادی آمریکا در روند اجرای برجام ادامه‌دار بوده و توافق ایران را با ۵+۱ را تحت‌الشعاع قرار داده است.

به گزارش مرورنیوز از ارومیه، محمدرضا پورابراهیمی امشب در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این شهر اظهار داشت:  ایران بعد از پیروزی انقلاب همواره مورد هجمه‌های دشمنان در بخش‌های مختلف بوده است.

وی افزود: استان آذربایجان غربی در طول سالهای بعد از انقلاب شهدای زیادی برای تأمین امنیت کشور تقدیم کرده است چراکه اساساً در دفاع مقدس مردم به پای رهبر و کشورشان ایستادند و نتیجه هشت سال مقاومت منجر شد تا امروز ایران به عنوان قدرت برتر نظامی و علمی در منطقه خود را نشان دهد و امنیت کشور در این وضعیت مدیون شهداست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هرجا دشمن تهاجمی علیه ایران انجام داده گرچه هزینه‌های مختلف داده‌ایم اما در نهایت این هزینه‌ها منجر به پیشرفت شده است و امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که ایران در منطقه رتبه اول تولید علم را دارد و امروز مسیر خودباوری در کشور به سرعت تقویت می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم، جنگ اقتصادی است که دشمن به آن پرداخته است و دلیل آن ضعف برخی زیرساخت‌ها است.

پورابراهیمی گفت: کل موضوع  برجام به مانند سکه‌ای است که یک رو موضوع هسته‌ای و یک روی دیگر آن بحث اقتصادی است و ما در عرصه اقتصادی از نزدیک شاهد استمرار بدعهدی‌های آمریکا هستیم.

وی افزود: وقتی دشمن از دشمنی خودش دست برندارد باید بخشی از آثار اقدامات دشمن را که اثر مهمی در اقتصاد دارند به حداقل برسد و در این میان ساختارهای نامناسب اقتصادی کشور باید اصلاح شوند و این موضوعی است که به آمریکا ربطی ندارد و از داخل مملکت باید بدان بپردازیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نتایج تحریم‌ها ساختار استفاده دولت از نفت برای تأمین بودجه اصلاح شده ‌و برای اولین بار در تاریخ کشور سهم نفت در تأمین بودجه به یک سوم رسیده است.

وی تصریح کرد: مردم هیچ خیری از سهام عدالت دولت ندیدند در حالی که 45 میلیون نفر در کشور دارای سهام عدالت هستند چراکه برخی بخش‌ها نه پاسخگو به دولت هستند و نه به مردم، و این‌ها هیچ ربطی به دشمن ندارند.

پور ابراهیمی گفت: بخش عمده راه حل مشکلات اقتصادی کشور در اصلاحات درونی نهفته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در اقصاد کشور باید آثار منفی تحریم‌ها را به حداقل برسانیم، مسائل سوء مدیریت و فساد در اقتصاد کشور یکی از عواملی است که سبب سلب اعتماد مردم می‌شود  و اثر تخریبی به مراتب بیشتری از کارهای دشمنان برای انقلاب اسلامی دارد.

وی افزود: ریشه حل مشکلات  اقتصاد در پیشگیری است نه در مقابله و در این  بزرگ‌ترین طرح اقتصادی طرح شفاف سازی بود که تصویب شد.