مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه تعداد نوشت‌افزارهایی که براساس نمادهای ایرانی تولید شده افزایش یافته است.

هوشنگ عطاپور در گفت‌وگو با خبرنگار مرورنیوز در ارومیه با اشاره به اینکه از سال 93 دبیرخانه نوشت‌افزارهای ایرانی در استان راه‌اندازی شده و همه ساله دو جلسه در این زمینه برگزار می‌شود، اظهار داشت: اعضای این کمیته نیز اعضای آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نیروی انتظامی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هستند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: هم اکنون گرایش به سمت نوشت‌افزار با مارک خارجی کاهش یافته و این در حالی است که در سال 93 بیشتر نوشت‌افزارها دارای تصاویر غیرایرانی بوده و به نوعی با فقر تصاویر و نمادهای ایرانی و اسلامی مواجه بوده‌ایم.

وی با ابراز تاسف از اینکه تولید نوشت‌افزار در کشور به اندازه بازار مصرف نبوده و گاهی ضعف تولید سبب محتاج به خارج می‌شود، افزود: البته در زمان واردات از مبادی رسمی، نظارت‌های بسیاری صورت می‌گیرد که نمادهای شیطان‌پرستی در این لوازم‌التحریر مورد استفاده قرار نگرفته باشد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی تصریح کرد: بنابراین برنامه‌ریزی‌های انجام شده به این سمت است که تولید نوشت‌افزار با استفاده از نماد ایرانی بوده و حتی طرح‌های مربوطه توسط آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه شد.

عطاپور با اشاره به اینکه تولید نوشت‌افزار در استان وجود نداشته و بیشتر در تبریز یا تهران تولید می‌شود، اظهار داشت: خوشبختانه در مقایسه با سال‌های گذشته، تعداد نوشت‌افزارهایی که براساس نمادهای ایرانی تولید شده افزایش یافته است.

وی بیان کرد: همه ساله نیز پیش از آغاز بازگشایی مدارس به والدین گفته می‌شود که از لوازم خارجی برای فرزندان خویش استفاده نکنند اما مشکل اینجا است که نمادهای ایرانی با شکست مواجه شده چون یا درست تبلیغ نشده و یا در رسانه‌ها به خوبی به مردم معرفی نشده‌اند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی تصریح کرد: بی‌شک باید کیفیت کالاهای ایرانی افزایش یابد چون در این صورت خانواده توجه چندانی به قیمت آن نکرده و از جنس مرغوب و تولید داخلی استفاده می‌کنند.