مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان از تصویب کلیات طرح منطقه ویژه اقتصادی سمنان در شورای عالی مناطق ویژه اقتصادی کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا صادقی با اعلام این خبر اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با توجه به شرایط بوجود آمده در دوران پسابرجام و فراهم شدن امکانات زیرساختی جهت جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، از فروردین سال گذشته عملیات طراحی جامع منطقه ویژه اقتصادی سمنان را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: پس از تکمیل طراحی جامع منطقه ویژه اقتصادی سمنان، این طرح به شورای عالی مناطق آزاد ارسال و در بهمن ماه سال 94 در کارگروه پژوهشی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کلیات طرح مصوب و پس از اعمال اصلاحات مورد نظر اعضاء جهت تایید نهایی به دبیرخانه شورای عالی ارسال شد و در نهایت در جلسه چهارم آبان ماه این شورا که با حضور نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت کشور، وزارت مسکن و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی، سازمان برنامه و بودجه و سایر اعضا شورا  کلیات طرح مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی سمنان در سال 89 مورد تصویب هیات وزیران قرار گرفته و مسوولیت ایجاد منطقه در سال 90 به شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان واگذار شده  است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در ادامه گفت: این منطقه در زمینی به مساحت 1000 هکتار در شرق شهر سمنان و در مجاورت شهرک صنعتی سمنان واقع شده و با توجه به پیگیری‌های انجام شده شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در سال 1394 موفق به تملک اراضی شده است.

صادقی خاطرنشان کرد: طراحی جامع، انجام مطالعات ارزیابی زیست‌ محیطی و اخذ تاییده آن از سازمان حفاظت محیط زیست و فنس کشی و محصور کردن منطقه از اقدامات صورت گرفته است که ان شا الله با همکاری مسوولین استان و سایر دستگاه‌های اجرایی تا پایان امسال عملیات واگذاری آن به سرمایه‌گذاران آغاز خواهد گردید.