نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با قدردانی از تلاش های اداره کل گمرک استان، کاهش مدت زمان صادرات و واردات بر اساس شاخص های ارزیابی جهانی گمرک را خواستار شد

به گزارش مرور نیوز، علی نمازی در پنجمین نشست مدیران دستگاه های تابعه  وزارت اقتصاد در استان، اقدامات این مجموعه را در سطح کشور و استان در این خصوص و همچنین کاهش مدت زمان ترخیص کالا را ستود و افزود: انجام اقداماتی برای تسهیل در امور صادر کنندگان و وارد کنندگان ضروری است.

وی اظهار امیدواری کرد: با تلاش مسوولان استان و گمرک یزد و تعاملی که میان مجموعه دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد وجود دارد بتوانیم گام های جدی در  این زمینه برداریم و زمینه مساعدتری را برای تولیدکنندگان و صادرات کنندگان کالا در استان فراهم نماییم.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید وزارت اقتصاد بر تبیین مسائل و مشکلات بخش های اقتصادی در شورای هماهنگی مدیران تابعه این وزارتخانه در استان ها  را یادآور شد و گفت: نشست های این شورا در استان به طور منظم برگزار و بحث های خوبی  مطرح می شود.

نمازی از طرح مباحث اقتصاد مقاومتی در موضوعات مختلف در این شورا خبر داد و گفت: در نشست های آینده مدیران دستگاه های اقتصادی تابعه وزارت اقتصاد در استان، توسعه بازار سرمایه، طرح جامع مالیاتی و وضعیت صنعت بیمه با محوریت اقتصاد مقاومتی به بحث گذاشته خواهد شد.

حسن یاسری، مدیرکل گمرک استان یزد با اشاره به واردات زمینی کالا و مواد اولیه واحدهای تولیدی استان، خواستار فراهم کردن بستر مناسب برای حمل و نقل هوایی خدمات این بخش شد و گفت: به دلیل زمینی بودن خدمات حمل و نقل کالا، واردات کالا زمان‌بر است.

وی افزود:  واردات کالا و مواد اولیه واحدهای تولیدی از طریق شبکه هوایی جدای از اینکه در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود به لحاظ بیمه‌ای و حمل و نقل نیز مقرون به صرفه است.

این مقام مسوول پیشنهاد کرد که برای این که تجارت استان رونق بگیرد، مکانی در کنار فرودگاه بین‌المللی یزد برای فعالیت‌های گمرکی اختصاص یابد.