فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام از شناسایی و دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در شهرستان ایوان با همکاری و مشارکت بسیار خوب مأمورین انتظامی این شهرستان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، سرهنگ پاسدار «علی احمدبیگی» اظهار کرد: حفاران غیرمجاز که با استفاده از تاریکی شب قصد کشف اشیاء عتیقه در مناطق تاریخی داشته توسط مأمورین دستگیر و یک دستگاه فلزیاب نیز از آن‌ها کشف و خودرو آنان توقیف شد.

وی ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه مقام قضایی و فرمانده انتظامی شهرستان ایوان و تلاش مأمورین جمعی و یگان حفاظت شهرستان، هشدار داد با هماهنگی‌های صورت گرفته با مراجع قضایی و مجموعه خدوم انتظامی استان، با افرادی که مرتکب جرائم علیه میراث فرهنگی شوند قاطعانه برخورد خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تأکید کرد: میراث فرهنگی و آثار تاریخی متعلق به همه نسل‌ها و سند هویت و فرهنگ ملت‌هاست لذا همه اقشار مختلف اجتماعی نقش بسزایی در حفاظت از آن را بر عهده دارند.