معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و احصاء آسیب ها و تهدیدات و تهیه طرح بکارگیری اصول پدافند غیر عامل در متروی شهر اصفهان توسط این فرماندهی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان ، سرهنگ جهانگیر کریمی  رعایت اصول و ملاحظات پدافند غیر عامل در حفظ تاسیسات و اماکن را عامل امنیت پایدار در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: اگر در ساخت پروژه های صنعتی این گونه ملاحظات رعایت نشوند با اولین حمله دشمن ازبین خواهند رفت و کشور نیز دچار مشکل خواهد شد.

وی با بیان اینکه پدافند غیر عامل از ارزان ترین و کم هزینه ترین برنامه برای مقابله با دشمن است اظهار داشت: امروز با رعایت اصول پدافندی می توانیم بدون استفاده از سلاح و تجهیزات نظامی در مقابل دشمنان خود بایستیم و اقتدار ملی و قدرت بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی را افزایش دهیم.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فناوری اطلاعات و ارتباطات تنوع مسایل پدافندی نیز گسترده شده به طوری که امروز ما در حوزه های جنگ نرم و مسایل زیست محیطی و بیولوژیکی نیازمند اقدامات دفاعی هستیم.

سرهنگ کریمی افزود: نیروی انتظامی به عنوان یکی از نیروهای مسلح و مقتدر نظام جمهوری اسلامی برای اینکه بتواند در مواقع بحران و حملات نظامی نیروها، تجهیزات و تاسیسات خود را از تهدیدات دشمن حفظ کند لازم است که به موضوع پدافندغیر عامل توجه ویژه ای نماید.

در خصوص اقدامات نیروی انتظامی استان در زمینه پدافند غیر عامل گفت: اداره پدافند غیر عامل فرماندهی انتظامی استان دارای چهار قرارگاه در حوزه سایبری، زیستی، شیمیایی و پرتوی و در طول سال نیز رزمایش های مختلفی به منظور آمادگی و توان بالای پلیس استان در مواقع ضروری و بحرانی اجرا می شود.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه امروز استان اصفهان به عنوان استان معین و جانشین تهران در زمان بحران است گفت: پلیس استان نیز در کنار سایر ادارات و دستگاه ها در این راستا هر روز بر آمادگی دفاعی خود می افزاید و در همین زمینه نیز رزمایشی تحت عنوان یاوران ولایت را برگزار و سرعت عمل خود را در راه اندازی یک ستاد انتظامی اسکان یگان ها در زمان بمباران فرضی ستاد انتظامی اصلی به نمایش گذاشت.